۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
سرمایه گذاری در فن آوری های نوظهور  ۱۳ درصد افزایش می یابد
کووید ۱۹ بستری برای تحولات دیجیتالی

سرمایه گذاری در فن آوری های نوظهور ۱۳ درصد افزایش می یابد

با توجه به شرایط کنونی و همه گیری کرونا ویروس بسیاری از سازمانها اولویت خود را روی سرمایه گذاری فناوریهای نوظهور قرار داده اند.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «کامریکال درن پروفشنال» نوشت: تحقیقات نشان می دهد که کووید ۱۹ میزان سرمایه گذاری در زمینه تکنولوژی های در حال ظهور را تغییرداده است. براساس تحقیقات جدید کی‌پی‌اِم‌جی اینترنشنال، در پی همه گیری بیماری  کووید ۱۹، ۲۰۰۰ شرکت جهانی  بودجه خود را  برای فن آوری های نوظهور مانند اتوماسیون، هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت نسل پنجم کاهش دادند.

با این حال، بسیاری از مدیران خوش بین هستند که هزینه های فن آوری در حال ظهور به احتمال زیاد در ۱۲ ماه آینده افزایش می یابد، زیرا شرکت ها تشخیص می دهند کووید ۱۹ یک بستری  برای تسریع در تحول دیجیتال و تحریک رشد بلند مدت ایجاد می کند.

راه اندازی مجدد سازمانی، گزارش جدیدی از کی‌پی‌اِم‌جی اینترنشنال  و اچ اف اس ریسرچ، است که  از ۹۰۰ مدیر فناوری نظر سنجی کرده تا وضعیت فعلی و آینده فناوریهای نوظهور را کشف کند به طوریکه این بررسی تغییر چشمگیر نحوه چگونگی دستیابی مشاغل به فن آوری نوظهور در حال حاضر در مقایسه با چند ماه قبل از شروع کووید ۱۹ را نشان داد.

کلیف جاستیس، سرپرست  جهانی کی‌پی‌اِم‌جی در زمینه  اتوماسیون هوشمند و سرپرست امریکایی  در حوزه  قابلیت های دیجیتال، گفت: این بحران بر همه صنایع به طور یکسان تأثیر نمی گذارد، اما برای بسیاری از صنایع که با بحران مواجه هستند، مدیریت انتقال به یک مدل تجاری دیجیتال باید مورد توجه قرار گیرد. با این حال، انجام این کار در زمانی پیچیده تر می شود که سرمایه گذاری بسیار مهم باشد، امادر عین حال که  پول نقد باید حفظ شود.

به طور خاص، ۵۹ درصد از مدیران مورد بررسی گفته اند که کووید ۱۹ انگیزه ای را برای تسریع در ابتکارات تحول دیجیتالی خود ایجاد کرده است، اما تقریباً ۴ نفر  از ۱۰ نفر می گویند که آنها به دلیل کووید ۱۹ سرمایه گذاری در فن آوری های نوظهور را متوقف می کنند.

مدیران، کانون توجه خود را به فناوریهای ضروری تغییر داده اند و ۵۶ درصد از افراد مورد بررسی می گویند مهاجرت  به فناوری ابر به دلیل کووید ۱۹ به یک ضرورت مطلق تبدیل شده است.

جاستیس افزود: فن آوری های نوظهور و روش های جدید کار می توانند نقش اساسی در تحول اقتصاد دیجیتالی داشته باشند. این فناوری ها به شرکت ها کمک می کنند تا اعتماد مشتری و ذینفعان را حفظ کنند، نیروی کار از راه دور را به هم متصل کنند، اطمینان حاصل کنند که تجارت آنها انعطاف پذیر و آماده  تحول است و پایه و اساس محکمی برای نوآوری محصول و خدمات آینده ایجاد می کند.

دلایل برای سرمایه گذاری فن آوری در حال ظهور
پنجاه و هفت درصد از پاسخ دهندگان می گویند کووید ۱۹ اولویتهای استراتژیک سازمان شان  را تغییر داده است. تمرکز فوری در حال حاضر روی بقا است که برای اکثریت  سرمایه گذاریهای نوظهور فناوری مورد توجه  قرار گرفته است.

مرحله اول تحقیقات کی‌پی‌اِم‌جی نشان داد که بسیاری از سازمانها به دلیل موانع موجود در فرهنگ سازمانی برای اتخاذ در سطح بنگاه اقتصادی، سرمایه گذاری قابل توجه فن آوری در حال ظهور را مدنظرندارند  و از طرفی از عدم موفقیت پروژه  بیم  دارند. از زمان شروع کووید ۱۹، پاسخ دهندگان در مرحله دوم تحقیق بیشتر روی ایجاد  یک پرونده تجاری قوی برای سرمایه گذاری های فناوری موجود متمرکز شده اند.

سایر یافته های کلیدی عبارتند از:

 - انتظار می رود که فقط ۱۳ درصد سرمایه گذاری در فن آوری های نوظهور با وجود  کووید ۱۹ افزایش یابد.

- سازمانهایی که بیشترین سرمایه گذاری را انجام می دهند بازده بیشتری را نسبت به شرکتهایی که کمترین سرمایه  گذاری را را انجام م یدهند، کسب می کنند. در حقیقت، آنهایی که بالاترین میزان سرمایه گذاری را کرده اند، به طرز چشمگیری احتمال بیشتری دارند نسبت به قبل   شاهد تحول بیشتری باشند.

- تقریبا ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که استفاده ترکیبی از فن آوری های نوظهور بسیار سودمندتر از استفاده از تنها یکی  از فن آوری ها  ب هصورت مجزا است.  فناوریهای  هوش مصنوعی  و ابری به عنوان پایه و اساس ظاهر می شوند و در بیش از یک سوم از راه حلهای فناوری ارائه شده اند.

جاستیس نتیجه گیری کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری، شرکت ها برای دستیابی به موفقیت  در میان مدت و بلند مدت، باید در فن آوری های نوظهور سرمایه گذاری هوشمندانه انجام دهند. شرکت هایی که این کار را  نمی کنند، خطر از بین رفتنشان وجود دارد.

کد خبر: ۳۷٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha