۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
افتتاح سه طرح کشاورزی همزمان با هفته دولت در فردیس
مدیر جهاد کشاورزی فردیس خبرداد

افتتاح سه طرح کشاورزی همزمان با هفته دولت در فردیس

کرج- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس از افتتاح سه طرح هم زمان با هفته دولت خبر داد و گفت: پروژه آبیاری تحت فشار (بارانی) یکی از بزگترین طرح های مشترک بین بخش دولتی و بخش خصوصی در استان البرز است که با اعتبار حدود ۲۸ میلیارد ریال در فردیس به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی البرز، علیرضا بدری، در خصوص جزئیات پروژه آبیاری تحت فشار (بارانی) افزود: این پروژه با ۱۴ میلیارد ریال بلاعوض دولتی و ۱۴ میلیارد ریال هزینه شخصی به بهره برداری رسید.

بدری دلیل اصلی اجرای این گونه طرح ها را شرایط اقلیمی خشک و کم باران کشور عنوان کرد و گفت: با تدابیری که اندیشیده شده می‌توان با استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار تا حدود بسیار زیادی در مصرف آب صرفه‎جویی کرد و سطح زیر کشت را نیز افزایش داد. با توجه به بحران آب در استان و بخصوص شهرستان فردیس اجرای اینگونه طرح ها به منظور مدیریت هر چه بهتر منابع اندک آب و بالابردن راندمان کل آبیاری در سطح شهرستان ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس از جزئیات افتتاح و بهره برداری دو طرح دیگر در فردیس هم زمان با هفته دولت خبر داد و گفت: یکی از این طرح ها تولید و بسته بندی ترشیجات، شور و زیتون که بزرگترین طرح مشاغل خانگی استان البرز است با اشتغالزایی ۲۰ نفر مستقیم و اعتبار هزینه شده حدود ۱۰ میلیارد ریال توانسته در ۲ استان تهران و البرز بیشترین فروش این نوع محصولات را به خود اختصاص دهد و طرح سوم افتتاح و بهره برداری گلخانه سبزی و صیفی و نشا در مشکین دشت فردیس است که با مجموع اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که هفت میلیارد ریال آن، تسهیلات از منابع استانی و مابقی سرمایه گذاری شخصی بوده است و زمینه اشتغال هشت نفر را فراهم کرده است.

ضرورت افزایش تولید محصولات کشاورزی برای رونق اقتصادی فردیس
بدری افزود: با توجه به شرایط اقتصادی شهرستان فردیس و نیاز به افزایش تولید و کسب درآمد بالاتر در این شهرستان ضرورت دارد روش های افزایش تولید محصولات کشاورزی بیشتر مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر ارزآوری نفتی و صنعتی در سالیان گذشته گفت: باید به فکر جایگزینی روش های نوین ارزآوری با توجه به پتانسیل های موجود باشیم که در این میان نقش کشاورزی در اقتصاد امروزه ایران، بسیار حائز اهمیت بوده و پر رنگ تر از گذشته شده است.

بدری با بیان اینکه توسعه کشاورزی و استفاده از فناوری های نوین، توسعه گلخانه ها و روی آوردن به کشت های گلخانه ای  در کشورمان رشد و توسعه نقش داشته تاکید کرد: با استفاده از یافته های همکارانمان در موسسات تحقیقاتی و همچنین وجود کارشناسان خبره و با تجربه، می توان به هدف اصلی و آرمان جهاد کشاورزی شهرستان که همان افزایش تولید در واحد سطح می باشد، دست یافت و در این راه به یکی از روش های افزایش تولید در واحد سطح روی آوردن به گلخانه و انتقال کشت از فضای باز به گلخانه ها است.

کد خبر: ۳۷٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha