۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
تخصیص ۴ هزار میلیارد اعتبار خسارت سیل به لرستان/ ۱۲ هزار خانه احداث شد
استاندار لرستان:

تخصیص ۴ هزار میلیارد اعتبار خسارت سیل به لرستان/ ۱۲ هزار خانه احداث شد

لرستان- استاندار لرستان با بیان اینکه چهار هزار میلیارد تومان اعتبار جبران خسارت سیل به لرستان تخصیص یافت، گفت: بیش از ۱۲ هزار خانه ساخته و ۲۰ هزار منزل تعمیر شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل فروردین ۹۸ یک سیل بی‌سابقه بود و اقدامات پیشگیرانه از خسارات جانی و مالی که صورت گرفت باعث شد تلفات جانی در این رابطه نداشته باشیم.

وی افزود: برگرداندن اوضاع بعد از سیل ویرانگر به خوبی انجام شد؛ آب، برق و گاز و همچنین برقراری راههای ارتباطی در کمتر از ۱۲ روز انجام شد.

استاندار لرستان با اشاره به جبران خسارات و بازسازی سیل عنوان کرد: در این راستا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار از طرف دولت تخصیص داده شد که طی آن بیش از ۱۲ هزار خانه ساخته شد.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۲۰ هزار خانه تعمیر شد، ۳۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض مسکن و ۱۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای کشاورزی پرداخت شد.

خادمی تصریح کرد: بیش از ۴۳۰ مدرسه در جریان این سیل خسارت دید که تمامی این مدارس تعمیر شد، بیش از ۸۰ مدرسه کاملا تخریب شد که بیشتر از ۵۰ مدرسه بازسازی و تحویل داده شد.

وی گفت: بسیاری از راه‌ها بازسازی شد، همچنین لایروبی و دیوارکشی رودخانه‌ها به خوبی صورت گرفت و هنوز هم برای جبران کامل خسارات سیل به اعتبارات بیشتری نیاز داریم و پیگیر تخصیص اعتبارات بیشتر در این راستا هستیم.

کد خبر: ۳۷٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha