۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵
نگاهی به پروژه‌های هفته دولت استان سمنان؛ افتتاح بیش از ۵۴۰ طرح
بازار رصد می‌کند؛

نگاهی به پروژه‌های هفته دولت استان سمنان؛ افتتاح بیش از ۵۴۰ طرح

سمنان- طی هفته دولت سال جاری در سطح استان سمنان مجموعاً ۵۳۸ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یا در روزهای آتی افتتاح خواهد شد این طرح‌ها توانسته‌اند اشتغال خوبی را نیز به استان هدیه دهند.

بازار، گروه استان‌ها: نگاهی به طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی و عمرانی هفته دولت در استان سمنان نشان می‌دهد که طی این ایام ۵۳۸ طرح به بهره‌برداری می‌رسند به گفته استانداری سمنان برای این طرح‌ها بالغ‌بر ۸۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

از سوی دیگر ۹۳ طرح اقتصادی و عمرانی نیز بااعتبار ۷۳۹ میلیارد تومان طی این ایام کلنگ زنی می‌شود که افتتاح و بهره‌برداری این طرح‌ها در آینده نزدیک می‌تواند اشتغال خوبی را به استان سمنان هدیه دهد.

سرخه میزبان طرح‌های هفته دولت
این طرح‌ها پراکندگی خوبی در سطح استان سمنان داشته‌اند به‌نحوی‌که تقریباً تمام هشت شهرستان استان از طرح‌های خوب اقتصادی و عمرانی بهره‌مند شدند در این گزارش نگاهی اجمالی به پروژه‌های افتتاح‌شده در شهرستان‌های استان سمنان می‌اندازیم

سرخه، زادگاه رئیس‌جمهور در ایام هفته دولت شاهد افتتاح ۳۲ طرح عمرانی و اقتصادی بود آن‌طور که محمدی علی مؤیدی زاده فرمانداری این شهرستان به خبرنگار بازار می‌گوید: برای افتتاح این طرح‌ها ۸۲ میلیارد و ۹۳۸ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

وی بابیان اینکه مجموع پروژه‌های قابل‌افتتاح و کلنگ زنی برای سرخه ۴۴ طرح است، افزود: درمجموع برای این طرح‌ها ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است  پیش‌بینی می‌شود با افتتاح طرح‌های اقتصادی زمینه خوبی برای ایجاد اشتغال در این شهرستان فراهم شود به‌عنوان نمونه تنها بهره‌برداری از سه طرح اقتصادی باعث ایجاد زمینه اشتغال برای ۵۶ نفر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای عملیات سنگ و ملات حوزه آبخیزداری، افتتاح دفتر انجمن همیاران توسعه، بازدید از واحد دامداری هزار رأسی، بازدید از مجتمع ۱۰۶ واحدی بسیجیان و افتتاح پروژه شهرک صنعتی ازجمله برنامه‌هایی که این هفته در سرخه انجام می‌شود، عملیات اجرایی احداث جاده کمربندی مسیر سرخه به فیروزکوه، اجرای طرح‌های آب‌رسانی و شرکت برق آغاز می‌شود.

سهم دامغانی‌ها از هفته دولت
سهم دامغان در هفته دولت نیز ۹۴ پروژه است برای افتتاح این پروژه اعتباری معادل ۱۸۲ میلیارد تومان هزینه شده است. فرماندار دامغان درباره آن طرح‌ها می‌گوید: عملیات اجرایی هشت پروژه دیگر بااعتبار ۲۰ میلیارد ریال در ایام هفته دولت آغاز خواهد شد.

علی‌اصغر مجد درباره مهم‌ترین طرح‌های هفته دولت نیز توضیح داد: پروژه گازرسانی به سه روستای اگره، سرخده و سیاه پره بااعتباری بالغ‌بر ۶۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های بوده که هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که ۳۰۰ خانوار این روستاها از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

گرمساری‌ها نیز در هفته دولت سهم خوبی از پروژه‌ها داشتند، سرپرست فرمانداری گرمسار بابیان اینکه ۶۹ پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت هفته دولت در این شهرستان افتتاح شد، گفت: ۸۳ میلیارد برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها هزینه شده است .

سعید متقی که طی روزهای گذشته به عنوان سرپرست فرمانداری گرمسار انتخاب شد با اشاره به این طرح‌ها می‌گوید: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲۱۴ نفر در گرمسار صاحب شغل خواهند شد.

اشتغال در گرمسار
سهم اشتغال گرمسار از طرح های هفته دولت به نسبت دیگر شهرستان های استان سمنان قابل توجه است همچنین برای افتتاح پروژه های اقتصادی و عمرانی این شهرستان ۸۳ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است از سوی دیگر باید در نظر داشت که طرح های عمرانی و اقتصادی گرمسار شامل بخش ایوان کی نیز هستند.

به این ترتیب ۲۰ پروژه با اعتبار هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از میان طرح های قابل افتتاح شهرستان گرمسار به بخش ایوان کی تعلق دارد.

در مرکز استان سمنان نیز ۱۰۸ طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری می رسد که به گفته سید عباس دانایی فرماندار این شهرستان برای این طرح ها ۱۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

دانایی با بیان اینکه ۱۰۰ طرح از این بین عمرانی و هشت طرح نیز اقتصادی هستند، ابراز کرد: ۷۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات پروژه‌های هفته دولت شهرستان سمنان به طرح‌های عمرانی و بیش از ۶۳ میلیارد تومان دیگر نیز به طرح‌های اقتصادی تعلق دارد.

۸ پروژه مهم در سمنان
در بین پروژه‌های قابل افتتاح در سمنان هشت پروژه اقتصادی مهم نیز دیده می‌شود که اشتغال قابل توجهی را به مرکز استان هدیه می‌دهد همچنین راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آب، برق و ... در زمره دیگر دستگاه هایی هستند که در مرکز استان پروژه برای افتتاح دارند. قرار است پروژه های این شهرستان در روز چهارم هفته دولت افتتاح شوند.

شاهرود بزرگترین شهرستان استان سمنان نیز برای هفته دولت ۱۲۳ پروژه اقتصادی و عمرانی است نادر فخری فرماندار این شهرستان درباره جزئیات این طرح ها می گوید: این تعداد طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان به مناسبت هفته دولت بااعتبار ۲۲۷ میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود.

فخری بیان کرد: کلنگ زنی طرح پل تقاطع غیر هم‌سطح سردار شهید سلیمانی در تقاطع سه‌راهی مجن در شهرستان شاهرود با حضور معاون وزیر کشور انجام می‌شود.

هفته دولت در شرقی ترین شهرستان استان
سهم میامی این شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان از پروژه های هفته دولت نیز ۵۹ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان است یکی از مهمترین طرح های این شهرستان فاز نخست محور میامی- جاجرم است همچنین ورودی روستای عباس آباد نیز با هدف کاهش تصادفات به بهره برداری می رسد.

احمد ملایری فرماندار میامی با بیان اینکه طی هفته دولت سه پروژه دولتی نیز کلنگ‌زنی می‌شوند، بیان داشت: این پروژه‌ها مرتبط با اداره برق، آبفا و برق هستند که مجموع آنها سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارند.

افتتاح یک طرح گلخانه‌ای بزرگ در آرادان یکی از مهمترین پروژه‌های این شهرستان کوچک اما مستعد است. این پروژه همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور مسئولان افتتاح و برای تکمیل آن یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. زادگاه رئیس دولت نهم و دهم میزبان مسئولان برای افتتاح پروژه‌ها است اما فرمانداری این شهرستان تعداد کل پروژه‌ها و اعتبارات آن را اعلام نکرده است.

سهم صنعت از هفته دولت
بخش‌های مختلف نیز در هفته دولت در سطح استان سمنان حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند برای مثال رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سمنان از افتتاح ۱۱ پروژه صنعتی و معدنی در سطح استان طی هفته دولت خبر داد و گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه‌ها شده است. یکی از مهمترین این طرح ها ذوب آهن دامغان با ۱۳ میلیارد تومان است.

واحدهای تولیدی دیسکی لنت تولیدکننده لنت ترمز خودرو در کنار واحد تولید ورق‌های فلزی بیمتال و ترمیتال در شهرستان سرخه با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰ نفر از دیگر طرح‌های هفته دولت است.

امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز درباره پروژه‌های شهرستان‌های شاهرود و میامی گفت: ۱۳ پروژه راه و بازآفرینی شهری طی هفته دولت سال جاری در شرق استان، با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

از سوی دیگر ۱۲ میلیارد تومان نیز طرح حوزه روستایی و دهیاری‌ها در سطح استان سمنان طی ایام هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. در مجموع باید گفت پروژه‌های هفته دولت در سطح استان سمنان بیش از یک هزار اشتغال را در بر داشته است که نشان از تلاش دولت در سال پایانی خود در سطح استان دارد هرچند باید این موضوع را هم در نظر داشت که بسیاری از اشتغال و سرمایه‌گذاری ها توسط بخش خصوصی صورت گرفته اند.

کد خبر: ۳۷٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha