۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
حدود یک درصد برق سمنان از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان:

حدود یک درصد برق سمنان از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود

سمنان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بابیان اینکه حدود یک درصد برق استان از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود، گفت: ۵.۳ مگاوات جمع توان تولیدی نیروگاه‌های تجدید پذیر استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد موسوی زاده بعدازظهر شنبه در آئین بهره‌برداری از طرح پنل های انرژی خورشیدی اداره کل دیوان‌ محاسبات استان سمنان با اشاره به اینکه تاکنون ۹ دستگاه اجرایی در بحث استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی ورود کردند که نیاز است تا این مهم بیشتر موردتوجه قرار گیرد، اظهار داشت: حدود یک درصد برق استان از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مگاوات جمع توان تولیدی نیروگاه‌های تجدید پذیر استان است، افزود: با راه‌اندازی این طرح در دیوان محاسبات، از انتشار ۵۵ تن آلاینده co۲ در سال و ۴۷۵ کیلوگرم آلاینده‌های محلی جلوگیری می‌شود.

 ۱۷ هزار لیتر مصرف آب در سال صرفه‌جویی می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بابیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح ۲۲ هزار مترمکعب گاز نیز صرفه‌جویی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، ظرفیت‌های قانونی بسیار خوبی وجود دارد و در کنار آن، استفاده از این نیروی پاک، مزیت‌های بسیار مطلوبی نیز به همراه خواهد داشت.

موسوی زاده مصرف نشدن سوخت فسیلی، ارتقاء رشد اقتصادی، توسعه بهره‌وری انرژی، کاهش تلفات شبکه، افزایش راندمان انرژی و صیانت از محیط‌زیست را ازجمله مزایای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی پاک دانست و گفت: شفافیت آسمان و تابش بسیار خوب خورشید در استان امری بسیار مطلوب برای بهره‌گیری از این نیروی خورشیدی در استان است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح در بحث آب نیز ۱۷ هزار لیتر در سال صرفه‌جویی خواهد شد و امروز با توجه به مصرف سال گذشته این اداره کل، راه‌اندازی این طرح خورشیدی، نیمی از نیاز مصرف این مجموعه تأمین می‌کند.

کد خبر: ۳۷٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha