۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
۸۰ پروژه عمرانی برق‌رسانی بااعتبار ۲۶۷ میلیارد ریال در استان سمنان افتتاح می‌شود
به مناسبت دهه فجر؛

۸۰ پروژه عمرانی برق‌رسانی بااعتبار ۲۶۷ میلیارد ریال در استان سمنان افتتاح می‌شود

سمنان - مدیرکل توزیع برق استان سمنان گفت: ۸۰ پروژه عمرانی برق‌رسانی بااعتبار ۲۶۷ میلیارد ریال در استان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد موسوی زاده ظهر دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی شرکت توزیع برق سمنان به مناسب دهه فجر ضمن بیان اینکه پروژه‌های حوزه توزیع برق در پنج سرفصل قابل‌افتتاح خواهند بود، اظهار داشت: درمجموع ۸۰ پروژه عمرانی برق‌رسانی بااعتبار ۲۶۷ میلیارد ریال در استان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه ۱۵ پروژه بهینه‌سازی روشنایی معابر بااعتبار چهار میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان آماده بهره‌برداری است، افزود: هشت پروژه توسعه تبدیل شبکه‌های سومی به کابل خود نگه‌دار به طول ۱۱ کیلومتر بااعتبار یک میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان ازجمله پروژه‌هایی است که در استان سمنان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شوند.

توزیع برق صنعتی پرهزینه و گران

مدیرکل توزیع برق استان سمنان با اشاره به ۱۸ پروژه نصب ۷۳ ایستگاه توزیع برق با هفت میلیارد تومان اعتبار از دیگر برنامه‌های افتتاحی این نهاد در ایام دهه فجر است، یادآور شد: ۲۹ پروژه توسعه و اصلاح شبکه توزیع به طول ۱۰۵ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد تومانی و ۱۰ پروژه احداث و به‌سازی تجهیزات الکتریکی با دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در دهه فجر آماده افتتاح است.

موسوی زاده خاطرنشان کرد: از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۷۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فقط در حوزه توزیع برق استان سمنان سرمایه‌گذاری شده است و این در حالی است که توزیع برق صنعت پرهزینه و گرانی است و دائماً از مردم خواهش می‌شود که صرفه‌جویی کنند.

وی بابیان اینکه در سال جاری ۳۰ مگابایت کاهش پیک مصرف برق به‌طور هم‌زمان در تمام مشترکان این استان ثبت‌شده است، تصریح کرد: این موفقیت با صرفه‌جویی ۱۲۷ مشترک بزرگ بخش کشاورزی، ۲۰۶ مشترک حوزه صنعت، ۳۹ مرکز اداری، هفت مشترک تجاری استان، ۲۸ مولد و ۱۱ پمپ سی ان جی حاصل‌شده است.

توسعه ظرفیت برق‌رسانی با ۳۰ میلیارد تومان هزینه

مدیرکل شرکت توزیع برق استان سمنان افزود: در صورت عدم رعایت این صرفه‌جویی ۲۰ درصد معادل چند نیروگاه باید احداث می‌شد تا پاسخگوی نیاز مردم باشد که برای این جلوگیری از احداث نیروگاه‌های جدید ۵۶ میلیارد تومان برای صنعت برق استان صرفه‌جویی صورت گرفته است.

موسوی زاده بابیان اینکه در بخش توسعه ظرفیت برق‌رسانی ۳۰ میلیارد تومان در استان سمنان هزینه شده است، تأکید کرد: در بخش بهینه‌سازی ۲۴ میلیارد تومان امسال هزینه شده است.

وی یکی از اقدامات ارزشمند شرکت توزیع برق در هشت سال گذشته را برگزاری رزمایش‌های مختلف در سطح استان دانست و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ رزمایش انجام‌شده است.

اتمام ۲۴۰۰ پروژه در سند توزیع برق استان سمنان

مدیرکل شرکت توزیع برق استان سمنان هدف از اجرای این برنامه‌ها در راستای بهینه‌سازی شبکه، پایدارسازی شبکه و کمک به کاهش تلفات و خاموشی‌ها و از طرفی تمرین کار گروهی و پاسخ‌گویی هر چه سریع‌تر به ایجاد شرایط احتمالی بحران اعلام کرد و گفت: ازجمله نتایج مطلوب برگزاری این رزمایش‌ها صرفه‌جویی انرژی ۱۱۵ مگابایت و یک هزار و ۷۰ نفر ساعت را برای استان سمنان است.

موسوی زاده بابیان اینکه اجرای این رزمایش‌ها منجر به اصلاح ۲۷۹ کیلومتر شبکه توزیع برق نیز شده است، خاطرنشان کرد: سال جاری به خاطر مشارکت خوب و جدی مشترکان استان سمنان از پیک مصرف برق بدون خاموشی عبور کردیم.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون دو هزار و ۴۷۲ پروژه در سند توزیع برق استان سمنان به اتمام رسیده است، ابراز داشت: برای این تعداد طرح و پروژه رقمی معادل ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کد خبر: ۳٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha