۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کشف نرخ صحیح مسکن در گرو راه اندازی بورس مسکن
مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان مطرح کرد

کشف نرخ صحیح مسکن در گرو راه اندازی بورس مسکن

شمس، مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان، راه اندازی بورس مسکن را مزیتی دانست که کمبودهای فعلی در این بازار را پوشش می دهد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، بهادر شمس اظهار داشت: هنوز مشخص نیست این بورس قرار است در زمینه املاک یا مسکن های عمومی باشد یا دولتی، اما زمزمه ها حاکی از راه اندازی بورس برای املاک و مستغلات دولتی و نهادهایی دیگری است که به حاکمیت ارتباط دارند و تاثیر بسزایی در قیمت گذاری صحیح نرخ ها دارد.

وی بر راه اندازی بورس مسکن با سازوکارهای صحیح تاکید کرد و گفت: از آنجا که بخش بیشتر اقتصاد کشورمان دولتی است به نظر می رسد راه اندازی این بورس، کارآیی بالایی در کشور داشته باشد.  

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: برخی بنیادها و سازمان ها هستند که املاک مناسبی دارند و نیازمند یک بازار شفاف برای معامله هستند که چنین بورسی برای آنها یک مزیت محسوب می شود.

وی همچنین اظهار کرد: نباید کسری بودجه دولتی را از یاد برد، لذا راه اندازی چنین بورسی یک اقدام برای جبران کسری بودجه در بخش مسکن هم می تواند باشد.

شمس سپس به روند بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: تزریق پول به این بازار با ارقام مختلف همچنان به صورت روزانه ادامه دارد، هر چند که شاخص هم اکنون در فاز اصلاح زمانی است اما نوسانات، نشان دهنده ادامه اقبال به این بازار است.

وی اظهار کرد: اصلاح فعلی اصلاح قیمتی نیست که سهم ها را از مدار حرکت خود برگرداند، بلکه تنها یک رویداد برای بهتر دیده شدن شرکت های کوچک و جامانده از رشد بازار است. از طرفی سهام شرکت های بنیادی و بزرگ یک استراحت کوتاه مدت داشتند که به اصطلاح شاخص را قرمز رنگ کردند که در روند کلی بازار، کاملا طبیعی است.

کد خبر: ۳۷٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha