۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
دسترسی کارمندان دورکار به سیستم های سازمانی چالش مهم مدیران است
فناوری اطلاعات در جدال با اختصاص بودجه بیشتر

دسترسی کارمندان دورکار به سیستم های سازمانی چالش مهم مدیران است

هرچند کووید ۱۹ باعث شده سازمانها از لحاظ اقتصادی ضربه ببینند و بودجه خود را در برخی از بخشها کاهش دهند. با این حال برخی از رهبران حوزه فناوری اطلاعات همچنان در تلاش برای به دست آوردن بودجه بیشتر برای دیجیتالی کردن فعالیت ها هستند.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «زد نت» نوشت: با  نظرسنجی از  ۱۰۰ رهبر فناوری اطلاعات  مشخص شد که  بودجه فناوری ماه مه سال جاری، ۲۳ درصد، کاهش یافته است. با این وجود حداقل ۲۴ درصد مدیران اظهار داشتند که بودجه خود را طی یک دوره ۲ ماهه افزایش می دهند، در حالی که ۲۷ درصد آنها گفتند که بودجه فناوری اطلاعات در آینده نزدیک تغییر نخواهد کرد. بیشتر مدیران ارشد در نظر دارند بودجه خود را به ابزارهای ارتباطی (۴۵ درصد)، امنیت موبایل (۳۹ درصد) و ابزار ارتباطی و همکاری با مشتری (۳۷ درصد) اختصاص دهند.

نظرسنجی ای که  از ۱۰۰ مدیر فناوری اطلاعات (IT)، در ماه ژوئیه انجام شد، تأیید می کند که اگرچه هنوز عدم اطمینان حاکم است، اما تحول دیجیتالی هم مشاهده می شود. در حالی که  تنها نیمی از مدیران احساس می کنند که در توانایی سازمان فناوری اطلاعات خود در برخورد با شرابیط کرونایی اعتماد دارند. این نظرسنجی که توسط ۲nd Watch منتشر شده است، اکثریت همچنان توجه خاص به تحولات دیجیتالی دارند و بیشتر مدیران فناوری اطلاعات فکر می کنند که برای حمایت از این پروژه ها در ۱۲ ماه آینده شاهد افزایش بودجه در زمینه رایانش ابری خواهند بود.

نظرسنجی ۲nd Watch در مورد بودجه فناوری اطلاعات، نشان داد که بودجه های ابری قبل از کووید ۱۹ عمدتاً دست نخورده باقی مانده و از طرفی  انتظار می رود این میزان افزایش یابد، نزدیک به دو سوم مدیران، ۶۴ درصد، گفتند که بودجه های مربوط به فناوری اطلاعات از زمان آغاز همه گیری ثابت مانده یا افزایش یافته است و ۵۹ درصد معتقدند بودجه های ابری آنها طی ۱۲ ماه آینده افزایش می یابد – در حالی که  ۲۳  درصد می گویند انتظار دارند که بودجه در زمینه رایانش ابری به میزان قابل توجهی رشد کند.

نظرسنجی ۲nd Watch، از مهمترین چالش های مدیران فناوری اطلاعات، حمایت از کارمندان دورکار است. به طوری که ۶۳ درصد گفتند که مهمترین چالش دسترسی کارمندان از راه دور به سیستم های شرکتی است. حداقل ۵۷ درصد گفتند که پیچیدگی و حمایت از کارمندان دورکار بزرگترین چالش آنها است. نزدیک به نیمی، ۴۷ درصد گفتند که سیستم های کنفرانس و ارتباطی که انتظار می رفت به درستی فعال نشده است.

شرکت ها در حال سرعت بخشیدن به  تحول دیجیتال و استفاده از امکانات فناوری ابری هستند. شصت درصد از مدیران گفتند که اولویت آنها قرار دادن پروژه هایی مانند تحول دیجیتال در کل شرکت، و با در نظر گرفتن میزان هرینه است. در همین حال، ۳۹ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که سرعت استفاده از ابر برای عرضه محصولات دیجیتالی را سرعت می بخشند و ۳۴ درصد نیز در نظر دارند که سرعت مهاجرت برنامه ها به فناوری ابر را تسریع کنند.

نظرسنجی نشان می دهد، برخی از فناوری های قوی تر از همیشه ظاهر می شوند. به عنوان مثال، ذخیره داده ها در حال افزایش است. حداقل ۳۵ درصد اعلام کردند که انبار داده ها (data warehousing) می تواند به عنوان یک اولویت است، در مقایسه با ۲۷ درصد در زمان قبل از کووید. اما به نظر می رسد که پروژه های اینترنت اشیاء با کاهش روبرو شده است. به طوری که این میزان  ۴۸ درصد قبل از همه گیری بوده است، اما  در زمان فعلی به ۳۹ درصد کاهش یافته است. حتی پروژه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز کاهش یافته و از ۴۱ درصد به ۳۴ درصد افت کرده اند.

 از طرفی  نوسازی برنامه ها به حالت تعلیق در آمده است و از ۴۱ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است. انتقال برنامه از یک محیط به محیط دیگر و معماری میکروسرویس ها (میکروسرویس، به سرویس‌های نرم‌افزاری مستقلی گفته می‌شود که کارکردهای تجاری خاصی را در یک اپلیکیشن نرم‌افزاری ارائه می‌کنند. این سرویس‌ها می‌توانند به صورت مستقل از هم نگهداری، نظارت و توزیع شوند) نسبتاً پایدار مانده اند، از ۳۹ درصد به ۴۱ درصد رسیده است.

کد خبر: ۳۶٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha