۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کارت‌های بازرگانی خراسان شمالی پالایش شود
معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی:

کارت‌های بازرگانی خراسان شمالی پالایش شود

بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر فعال شدن گمرک استان و پالایش کارت‌های بازرگانی صادرشده توسط اتاق بازرگانی استان تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمود قنبری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: گمرک‌ها محلی برای تسهیل صادرات و واردات کالا در کشورها هستند که باید فعال شوند و موارد بروکراسی اداری در گمرک به‌گونه‌ای نباشد که بازرگانان معطل شوند.

وی با اشاره به مشکلاتی مالیاتی به وجود آمده در خصوص کارت‌های بازرگانی صادرشده در سال گذشته، تصریح کرد: کارت به نام یک فرد صادر می‌شود اما در اختیار سرمایه‌گذار و بازرگان قرار می‌گیرد و مالیات به نام صاحب کارت صادر می‌شود که موجب بروز مشکلات مالیاتی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: اتاق بازرگانی استان باید کارت‌های بازرگانی صادرشده را پالایش کنند و اگر افراد قادر به استفاده از کارت‌ها نیستند کارت‌ها را صادر و تمدید نکند.

قنبری همچنین بر جمع‌بندی تعداد کارت‌های بازرگانی فعال تأکید کرد و گفت: باید بدانیم چه تعداد از این کارت‌ها در خارج از استان استفاده می‌شوند و از صادرکنندگان بخواهیم از استان خراسان شمالی صادرات کالاهای خود را انجام دهند.

وی مطرح کرد: هدف حمایت از بخش‌های تولید، صادرات و واردات رسیدن کشور و استان به ثروت و در ادامه ایجاد شغل و کاهش بیکاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی افزود: باهدف ایجاد درآمد و ثروت تاجران، بازرگانان، شرکت‌های بزرگ و واحدهای تولیدی استان وارد بورس و فرا بورس شوند و اتاق بازرگانی استان باید این موضوع را پیگیری کند.

قنبری گفت: خراسان شمالی از کالاهای متعدد منحصر به‌فردی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه کشاورزی برخوردار است که تاجران می‌توانند آن را صادر کنند که باید امکانات لازم برای نگهداری و صادرات این کالاها تأمین شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر خرید دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی در استان از تولیدات داخلی استان تأکید کرد و افزود: این خریدها باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد.

کد خبر: ۳۶٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha