۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
میزان صادرات کالاهای زنجان به منطقه اوراسیا ۲۱۶ درصد افزایش داشت
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

میزان صادرات کالاهای زنجان به منطقه اوراسیا ۲۱۶ درصد افزایش داشت

زنجان - رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: میزان صادرات کالا از استان به منطقه اوراسیا طی ۹ ماهه امسال از نظر ارزشی ۲۱۶ درصد و از نظر وزنی هم ۵۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه فرد بعد از ظهر یکشنبه در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه باید ظرفیت‌های استان را به منطقه اورسیا معرفی کنیم، گفت: برای تحقق این امر مهم باید برنامه ریزی لازم مورد توجه قرار گیرد.

وی به تعامل خوب شبکه بانکی با بخش خصوصی در زنجان اشاره کرد و افزود: شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان نسبت به سالجاری بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد و امیدواریم این همکاری بیشتر شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی زنجان از سال ۹۲ تاکنون ۲۸۰ مصوبه داشته که ۵۶ درصد این مصوبات محقق و در ارزیابی‌های انجام گرفته این استان در تحقق مصوبات در سطح کشور عملکرد مطلوبی را به خود اختصاص داده است.

یگانه فرد ابراز کرد: میزان صادرات کالا  از استان زنجان به منطقه اوراسیا طی ۹ ماهه گذشته از سال جاری از نظر ارزشی ۲۱۶ درصد افزایش و همچنین صادرات کالا از نظر وزنی هم ۵۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود:  طی سال جاری صادرات مبلمان هم در استان زنجان از مرز ۳۲ میلیون دلار گذشته است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، افزود: بخش خصوصی در استان نسبت به افزایش بخش خدمات برنامه ریزی لازم را دارد.

یگانه فرد با بیان اینکه بخش گردشگری در ایجاد و توسعه اشتغال بسیار موثر است، تصریح کرد: توجه به بخش گردشگری باعث افزایش بهره وری و درآمد می شود.

کد خبر: ۳٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha