۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
انتشار برنامه پروازی از ترکیه به ایران/ برقراری مجدد پروازهای ایرانی از ۱۱ شهریور
بازار گزارش می دهد

انتشار برنامه پروازی از ترکیه به ایران/ برقراری مجدد پروازهای ایرانی از ۱۱ شهریور

با انتشار برنامه پروازی شرکت هواپیمایی ترکیه به مقاصد ایران به نظر می رسد برقراری مجدد پروازها به ترکیه این بار جدی و قطعی است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: روز گذشته شرکت هواپیمایی ترکیه با انتشار برنامه پروازی به مقاصد ایران برقراری مجدد پروازها به این کشور را نوید داد و به نوعی این پیام را به ایرلاین های ایرانی داد که با شدت بخشیدن به پروتکل های بهداشتی، خود را برای پروازهای بدون خطر آماده کنند.

اگر چه اوایل ماه جاری با تردید اعلام شده بود از ۱۱ شهریور ماه پروازها به ترکیه از سر گرفته می شود اما این بار با انتشار تصاویر برنامه پروازی به مقاصد ایران از سوی شرکت هواپیمایی ترکیه نشان از جدی بودن آغاز پروازها به ترکیه و از سرگیری پروازها بعد از مدتها داد.

بنابراین گزارش، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین اعلام کرده است که از ابتدای سپتامبر پروازهای خود را به ایران دایر می‌کند و طبیعتاً وقتی پروازهای ترکیش ایرلاین دایر شود پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ترکیه هم برقرار می‌شود.

ترکیش ایرلاین برای برقراری پرواز باید مجوز پرواز به ایران را از سازمان هواپیمایی ایران می گرفت که ظاهرا این اقدام قطعی شده و رخ د اده است

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپبمایی نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار با تایید این موضوع که شرکت هواپیمایی ترکیه برنامه پروازی به مقاصد ایران را ممتشر کرده گفت: ترکیش ایرلاین برای برقراری پرواز باید مجوز پرواز به ایران را از سازمان هواپیمایی ایران می گرفت که ظاهرا این اقدام قطعی شده و رخ د اده است.

هفته گذشته خبرگزاری بازار در یک گزارشی از دو مسیره شدن پروازها به ترکیه و رسیدن قیمت بلیط این پروازها به ۲۸ میلیون تومان خبر داده بود. به نظر می رسد با از سرگیری پروازها از ۱۱ شهریور مجددا قیمت بلیط ها به شرایط عادی و قبل خود بازگردد. در حال حاضر برای پرواز به ترکیه باید با قطر ایرلاین ابتدا به قطر و سپس به ترکیه سفر کرد.

برقراری پروازها به ایتالیا و اسپانیا
وی همچنین از برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به اسپانیا و ایتالیا خبر داد و گفت: چند روزی است که این پروازها عملیاتی شده است.

به نظر می رسد با تغییراتی که در سازمان هواپبمایی کشور رخ داد و تورج دهقانی زنگنه رئیس جدید این سازمان شد اقدامات جدیدی برای برقراری پروازها صورت گرفته است. یکی از این اقدامات، احتمالا جدی شدن برقراری پرواز به آلمان است که نیازمند مجوز از سوی وزارت بهداشت آلمان است.

کد خبر: ۳۶٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha