۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
دولت به وعده‌های خود در جبران خسارت کرونا عمل نکرد/ هتل‌داران گلستانی در آستانه ورشکستگی
رئیس جامعه هتل‌داران استان گلستان:

دولت به وعده‌های خود در جبران خسارت کرونا عمل نکرد/ هتل‌داران گلستانی در آستانه ورشکستگی

گرگان- تجری، رئیس جامعه هتل‌داران استان گلستان گفت: هتلداران گلستانی در آستانه ورشکستگی قرار دارند و دولت به وعده‌های خود در خصوص جبران خسارت کرونا عمل نکرده است.

باب الله تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته با شیوع کرونا و ابلاغ وزارتخانه و شورای تامین استان، فعالیت تمام هتل‌ها و تاسیسات گردشگری استان تعطیل شد و پس از عید هم تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت هتل از سر گرفته شد.

وی با یادآوری اینکه تعطیلی هتل‌های گلستان از ۱۰ اسفند اجرا شده و بر اساس برآوردها تا ۱۳ فروردین حدود ۸۶ میلیارد تومان خسارت به بخش هتل‌داری استان وارد شد، افزود: بعد از آن هم با لغو مراسمات و رزرو هتل‌ها تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان به هتل‌داری استان خسارت وارد شده است.

رئیس جامعه هتلداران استان گلستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ضریب اشغال هتل‌های استان حدود پنج درصد است و ۹۵ درصد ضریب اشغال هتل‌های گلستان خالی است، ادامه داد: دولت وعده داده بود بخشی از خسارت وارده به جامعه هتل‌داری را جبران کند اما به وعده‌های خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه هتلداران گلستانی در آستانه ورشکستگی قرار دارند، اضافه کرد: در شرایط فعلی هم به دلیل شیوع کرونا و لغو سفرهای غیر ضرور ضریب اشتغال هتل‌های استان بسیار کم بوده و اعلام تعطیلی به نفع هتل‌داران است.

تجری با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی در شرایط کرونا برای هتل‌ها اعلام نشد، تصریح کرد: در شرایط تعطیلی هتل‌ها، هتل‌داران فقط مشمول خسارت سرمایه‌گذاری می‌شوند اما هم‌اکنون با حداقل درآمد مجبور به پرداخت هزینه‌های جاری، مالیات، هزینه‌های تأمین اجتماعی و ... هستیم.

کد خبر: ۳۶٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha