۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
صرفه جویی حدود ۲ میلیون لیتر بنزین در فارس/ مشکل توزیع گاز در جایگاه نداریم
مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی فارس:

صرفه جویی حدود ۲ میلیون لیتر بنزین در فارس/ مشکل توزیع گاز در جایگاه نداریم

شیراز- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس گفت: با انجام اقدامات زیربنایی و توسعه صنعت «سی ان جی» در فارس، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پخش فرآورده های نفتی فارس، امیر بنی کریمی، از رشد ۲۸ درصدی مصرف «سی ان جی» در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه یک میلیون  و ۶۰۰ هزار متر مکعب گاز «سی ان جی» در فارس مصرف می شود که معادل همین مقدار در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

وی با بیان این موضوع که سهم استان فارس از مصرف  گاز «سی ان جی»  کشور بیش از ۴/۶ درصد می باشد افزود: در حال حاضر حدود ۴۲ درصد از مصرف  گاز طبیعی فشرده  استان در کلان شهر شیراز است که  صرفه جویی بیش از ۷۰۰ هزار لیتر بنزین  در این شهر را به دنبال داشته است.

وی تعداد جایگاه های «سی ان جی» استان را ۱۲۹ باب اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۷ باب در کلان شهر شیراز قرار دارد که این جایگاه ها بطور صد در صد فعال و با تمام ظرفیت در حال خدمات رسانی و مشکلی در خصوص فعالیت جایگاه ها و توزیع گاز بویژه در شهر شیراز وجود ندارد.

مدیر منطقه فارس با اشاره به این موضوع که روزانه بیش از ۱۵۰هزار خودرو استان  از گاز «سی ان جی» استفاده می کنند، گفت:  اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی، تغییر الگوی مصرف، جایگزینی گاز سی ان جی بجای سوخت های فسیلی در سبد سوخت خانوارها، فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذار و استفاده از توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه های «سی ان جی» از جمله اقدامات این شرکت در راستای توسعه صنعت «سی ان جی» در فارس می باشد.

بنی کریمی اختصاص کارمزد ویژه، مجوز احداث در زمین با ابعاد کوچکتر و مکان یابی مناسب برای احداث جایگاه را از جمله اقدامات این شرکت برای جذب سرمایه گذار در این حوزه مطرح کرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۱۱ باب جایگاه با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال احداث بوده که از این تعداد پنج باب در شهر شیراز است که با بهره برداری از آنها ظرفیت توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این موضوع که در حال حاضر  بیش از ۸۰ درصد  از جایگاه  های «سی ان جی»  منطقه دارای تائیدیه  استاندارد می باشند، پایش دوره ای جایگاه‌ها، آموزش اپراتورها و کارکنان، ارتقاء سطح کمی و کیفی جایگاه ها  را از جمله اقدامات این شرکت در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به مردم بیان کرد.

کد خبر: ۳۶٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha