۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های کردستان اختصاص پیدا کرد
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های کردستان اختصاص پیدا کرد

کردستان- ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی و استانی برای توسعه زیرساخت‌های راه استان در سال جاری اختصاص پیدا کرد.

محمدصدیق ثابتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در سال جاری برای طرح های در دست اجرای کردستان در بخش راه اختصاص یافته است، اظهار داشت: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر شمال - جنوب (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان است.

وی با بیان اینکه پروژه کریدر شمال - جنوب در کردستان ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه طول کل کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را شامل می شود، افزود: تاکنون ۱۴۶ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است.

ثابتی یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می رود طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان وانرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران به عنوان مزایای این طرح بزرگ راهسازی است.

کد خبر: ۳۶٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha