۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
«ملت بلون» برای تولید ماسک در بازار سیاه تا ۵ برابر قیمت عادی به فروش می رسد
کارشناس تجهیزات پزشکی:

«ملت بلون» برای تولید ماسک در بازار سیاه تا ۵ برابر قیمت عادی به فروش می رسد

اصفهان- یک کارشناس تجهیزات پزشکی گفت: ملت بلون یا همان لایه میانی ماسک های سه لایه در بازار سیاه تا پنج برابر قیمت عادی به تولیدکنندگان ماسک فروخته می شود.

سهراب صادقی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا برای خرید ماسک به خصوص ماسک های سه لایه اظهار داشت: در زمینه تولید این ماسک ها مهمترین قسمت که همان لایه میانی است و به «ملت بلون» معروف است، کمبود بسیار جدی در بازار است.

وی با اشاره به اینکه تنها دو شرکت در ایران ملت بلون را تولید می کنند، ابراز داشت: این دو شرکت هم با اینکه تولیدات به اندازه کافی داشته اند ولی در زمینه فروش به تولیدکنندگان ماسک اقدام جدی انجام نداده اند و به همین دلیل خیلی از تولیدکنندگان مجبورند ملت بلون مورد نیاز خود را از بازار سیاه تا پنج برابر بیشتر از قیمت عادی خریداری کنند.

افزایش قیمت ملت بلون در سطح دنیا با شیوع ویروس کرونا
این کارشناس تجهیزات پزشکی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا قیمت ملت بلون در سطح دنیا به طرز شگفت آوری افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: با تصمیمات دولت قیمت این ماده در ایران افزایش قیمت زیادی نداشت ولی بعد از اتمام دپوی کارخانجات تولید ماسک آنها مجبورند این ماده را از بازار سیاه تهیه کنند چرا که دو شرکت تولید کننده ملت بلون در ایران در زمینه فروش این ماده به تولیدکنندگان ماسک عزم جدی ندارند.

وی با بیان اینکه این دو شرکت می توانند تمامی ملت بلون مورد نیاز کارخانجات ماسک سازی ایران را تامین کنند، بیان داشت: کشور ما در زمینه تولید این ماده مشکلی ندارد ولی در زمینه سیاستهای فروش و توزیع که توسط دولت وضع شده است مشکلات اساسی وجود دارد.

دولت زمینه را برای تامین ملت بلون شرکت های تولیدی ماسک مهیا کند
صادقی با اشاره به اینکه دولت باید با رایزنی و اتخاذ سیاست ها و تصمیمات کارشناسی زمینه را برای تامین ملت بلون شرکت های تولیدی ماسک مهیا کند، یادآور شد: یکی از تصمیماتی که پیش از این بسیار مورد انتقاد بود این است که میزان ملت بلون تحویلی برای یک شرکت بزرگ تولید ماسک و یک کارگاه تولیدی کوچک به یک میزان در ماه بود که این موضوع باعث توزیع ملت بلون اضافه شرکت های کوچک در بازار سیاه و افزایش قیمت این ماده می شد.

این کارشناس تجهیزات پزشکی گفت: در صورتی که سیاست های مناسب و راهکارهای مطلوب برای تولیدکنندگان ماسک اتخاذ شود، شرکت های تولیدی ایران این توانایی را دارند که علاوه بر تامین نیاز داخل کشور محصولات تولیدی خود را حتی به خارج از کشور نیز صادر کنند.

کد خبر: ۳۵٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha