۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
نوسازی ۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده در ۳ سال گذشته
قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد

نوسازی ۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده در ۳ سال گذشته

امانی، قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: پنج هزار دستگاه کامیون فرسوده در مدت سه ساله گذشته در کشور نوسازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «داریوش امانی» در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد افزود: قرارداد پنج هزار دستگاه دیگر هفته گذشته بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی، بانک صادرات و شرکت خودرو ساز داخلی بسته شده است.

وی اظهارداشت: این تعداد کامیون فرسوده طبق قرار داد منعقده در مدت ۲۰ ماه باید نوسازی شوند.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: جدا از این با یک شرکت بزرگ خودرو ساز داخلی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم یک هزار دستگاه کامیون فرسوده دیگر را از این طریق نوسازی کنیم.

وی افزود: بطورکلی پنج هزار دستگاه کامیون فرسوده تاکنون نوسازی شده و شش هزار دستگاه در مسیر نوسازی قراردارد که در مجموع ۱۱ هزار دستگاه کامیون نوسازی خواهد شد.

امانی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۵ شرکت سازنده ناوگان حمل و نقل سنگین مثل کامیون در کشور وجود دارد که بخشی دولتی و تعدادی هم خصوصی هستند.

وی ادامه داد: سرجمع ۳۸۵ هزار کامیون فعال در کشور داریم که از این تعداد ۷۰ هزار دستگاه فرسوده است که باید نوسازی شود.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: این سازمان آمادگی دارد با تمامی شرکت های سازنده خودروهای سنگین قرار داد منعقد کند.

وی افزود: با توجه به مسائل تحریم و مسائلی که برخی از شرکت ها داخلی از جهت گردش مالی و سرمایه در گردش دارند این امکان برای آن ها وجود ندارد.

امانی بیان داشت:قراردادی که برای نوسازی پنج هزار دستگاه کامیون در کشور بسته شده نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی اظهارداشت: نرخ وام برای نوسازی کامیون های فرسوده ۱۸ درصد است که ۹ درصد را سازمان راهداری تقبل کرده که پرداخت کند و ۹ درصد بقیه برعهده مصرف کننده است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور یادآورشد: بطورکلی ۸۰ درصد قیمت خودرو بصورت وام در اختیار رانندگان قرار می گیرد و ۲۰ درصد آورده خود متقاضیان است.

کد خبر: ۳۵٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha