۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
توسعه متوازن چالش پیش روی معاون جدید اقتصادی استانداری سمنان
کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

توسعه متوازن چالش پیش روی معاون جدید اقتصادی استانداری سمنان

شاهرود- صالحیان، کارشناس اقتصادی با اشاره به روی کار آمدن معاون جدید اقتصادی استانداری سمنان گفت: این مجموعه در ابتدای کار با چالش‌هایی ازجمله توسعه متوازن استان در همه بخش‌های اقتصادی و مناطق جغرافیایی روبرو است که باید به این موضوع توجه ویژه کرد.

علیرضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به انتصاب معاون جدید اقتصادی استانداری سمنان، بیان کرد: استانداری ماه‌ها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی که کرونا از یک‌سو و تورم، نوسانات ارزی، مشکلات تولید و ... وجود داشت بدون معاون اقتصادی بود و درنتیجه فرصت‌های زیادی ازدست‌رفته است.

وی افزود: این ماه‌های ازدست‌رفته شرایط را به آنجا رسانده که امروز معاون جدید اقتصادی استانداری سمنان در شرایطی کار را تحویل می‌گیرد که کارهای زیادی بر زمین‌مانده و باید اقدامات بسیاری صورت گیرد.

تحقق شعار سال
کارشناس اقتصادی بابیان اینکه در سال جهش تولید استانداری سمنان شش ماه از سال را به‌راحتی و بدون برنامه اقتصادی از دست داد، بیان کرد: بدون ابزار شما نمی‌توانید کاری را درست انجام دهید استانداری نیز بدون معاونت اقتصادی موفقیت در جهش تولید کسب نمی‌کرد.

صالحیان افزود: حال که وزارت کشور و استانداری سمنان با درک شرایط توانستند بالاخره گزینه‌ای را به‌عنوان معاون اقتصادی استاندار سمنان معرفی کنند پسندیده است که کارها شدت گرفته و تسریع شود زیرا چالش‌های زیادی پیش رو است

وی درباره چالش‌هایی که معاونت اقتصادی استانداری پیش رو دارد، توضیح داد: به نظر بنده مهم‌ترین چالش‌ها امروز تنظیم بازار، جلوگیری از ورشکستگی واحدهای تولیدی، جذب سرمایه‌گذار و به‌خصوص توسعه متوازن استان است.

تفاوت ها در توسعه اقتصادی
کارشناس مسائل اقتصادی بابیان اینکه تفاوت‌های اقتصادی و توسعه‌ای در استان اندر مشهود است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را انکار کند، گفت: در غرب استان تجمع صنایع و اشتغال‌زایی به حدی است که بیش از 75 درصد صنایع کل استان سمنان فقط به گرمسار و سمنان اختصاص دارد و مابقی استان ازلحاظ اقتصاد صنعتی هیچ توسعه‌ای نداشته‌اند.

صالحیان با طرح این سؤال که آیا یک کارخانه در اِشل بزرگ (کارخانه‌های بالای یک هزار و 500 نفر کارگر) در 20 سال اخیر در شرق استان سمنان راه‌اندازی شده است؟ افزود: عدم توسعه متوازن باعث شده تا روستاهای شرق استان به خرابه‌هایی ویران بدل شوند که نه آب‌دارند و نه اشتغال در آن‌ها دیده می‌شود درنتیجه میامی، شاهرود و دامغان سالانه میزبان خیل مهاجرانی هستند که از خشک‌سالی و بیکاری گریخته‌اند.

وی افزود: دیگر چالش پیش روی معاونت جدید استانداری این است که ظرفیت معادن استان سمنان را بشناساند تا بتوانیم شاهد ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بر پایه مزیت معادن باشیم زیرا امروز می‌توان با ایجاد کارخانه های فراوری و حتی ورود به بورس فلزات کارهای بزرگی را انجام داد

کد خبر: ۳۵٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha