۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
۶۱ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان سمنان واگذار شده است
مدیرکل شهرک های صنعتی استان سمنان:

۶۱ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان سمنان واگذار شده است

سمنان- مدیرکل شهرک های صنعتی سمنان گفت: در سه ماهه اول سال جاری و با توجه به شعار سال یعنی جهش تولید ۶۱ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان برای متقاضیان و سرمایه گذاران واگذار شده تا در آن واحدهای صنعتی احداث شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن آل بویه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه همزمان با روز صنایع کوچک به میزبانی اداره کل شهرک‌های صنعتی سمنان، با بیان اینکه در سه ماهه اول سال قبل ۲۹ قرارداد واگذاری صنایع منعقد و هشت هکتار زمین در سطح استان برای صنایع، زمین در شهرک‌های صنعتی استان واگذار شده است، ابراز کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۹۰ واحد صنعتی واگذار شدند و ۶۱ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی به متقاضیان داده شده تا به تولید بپردازند.

وی افزود: رشد هفت برابری واگذاری زمین و تعداد واحدهای جدید در شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد که علاقه سرمایه‌گذران و سرمایه‌داران برای ورود به تولید بیشتر شده و این اتفاق همچنین در ۱۰ استان اول صنعتی کشور مشابه استان سمنان رخ داده است.

افزایش تقاضا برای واحد های صنعتی
مدیرکل شهرک های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه افزایش تقاضا برای شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد که تولید داخل توجیه‌پذیر شده است، تاکید کرد: موارد زیادی هستند که وارد کنندگان حرفه‌ای که در این مدت با وضعیت ارز، خود به سمت تولید روی آورده‌اند زیرا تولید داخلی امروز به مراتب توجیه بهتری از واردات دارد و این همان موضوعی است که مسئولان ما از آن به عنوان تبدیل یک تهدید به فرصت یاد می‌کنند.

آل بویه با بیان اینکه سمنان رتبه هفتم استان‌های کشور در واگذاری زمین و انعقاد قرار داد واحدهای جدید مستقر در شهرک‌های صنعتی را در سه ماهه اول سال جاری به دست آورده است، تاکید کرد: سال گذشته رتبه سمنان در این شاخص، بین استان‌های کشور نهم بوده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۳۷ طرح صنعتی در سطح استان سمنان وجود دارد، بیان کرد: این طرح‌ها دارای پیشرفت‌های متفاوتی از یکدیگر هستند و ۶۶۰ هکتار اراضی شهرک‌های صنعتی استان را اشغال کرده‌اند این طرح ها به دلایل متفاوت از سال‌های قبل انباشت سرمایه داشته اند اما راه اندازی نشده اند در نتیجه این واحدها اصلا راه‌اندازی نشده‌اند که بخواهند تعطیل شوند در نتیجه محاسبه آن‌ها به عنوان واحد تعطیل صحیح نیست.

اهمیت واحد های کوچک
مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان سمنان توضیح داد: از ۶۶۰ هکتار اراضی اشغال شده توسط این صنایع، ۲۶۷ هکتار زمین خالی هستند، ۶۴ هکتار زمین خالی با دیوار کشی، ۱۳۴ هکتار نصب سوله، ۱۱۵ هکتار نصب ماشین آلات است که امیدواریم تکلیف این واحد ها روشن شود چرا که به تولید نرسیدن این واحد های صنعتی نیز ضرر است.

آل بویه در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه صنایع کوچک می توانند زنجیره های ارزش و تامین صنایع بزرگ را تکمیل و پیشگام توسعه صنعتی کشور باشند، ابراز کرد: توسعه صنعتی در کشورهای توسعه یافته با صنایع کوچک رخ داده و ویژگی خاص این صنایع هم آن است که انعطاف‌پذیری آن‌ها بالا است و می‌توانند شرایط را بهتر تغییر و تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون که شرایط بسیار سخت اقتصادی در سطح کشور وجود دارد، افزود: شرایط کنونی اقتصادی حتی در زمان جنگ نیز نبوده است اما به کمک همین مدیران واحدهای صنعتی به خصوص صنایع کوچک توانسته ایم شرایط تهدیدهای جدی اقتصادی مرتبط با کشور را به فرصت های جدی بدل کنیم.

جایگاه واحدهای کوچک در جهش تولید
مدیرکل شهرک های صنعتی استان سمنان درباره جایگاه و اهمیت صنایع کوچک، بیان کرد: در سال جاری که به نام جهش تولید نامگذاری شده در حقیقت یک تغییر پارادایم در سطح ملی در حال رخ دادن است و آن اینکه اقتصاد ما از اقتصاد نفتی به یک اقتصاد مولد غیر وابسته به نفت تغییر می‌کند که در این زمینه صنایع به خصوص صنایع کوچک دارای اهمیت هستند.

آل بویه با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ بعد از نفت ایران، اقتصاد بدون نفت در حال رخ دادن است و از سوی دیگر تحریم‌های بسیار هوشمندانه ای علیه ایران اسلامی رخ داده در نتیجه باید تولید ملی و جهش تولید در کشورمان افزایش یابد، گفت: این تغییر در فضای آرام نیز دشوار است چه برسد به اینکه کشورمان با چنین فشارهایی روبرو باشد که تاریخ اقتصاد دنیا آن را به یاد ندارد.

کد خبر: ۳۵٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha