۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
۹۵ درصد ضریب اشغال هتل‌های گلستان خالی است
رئیس جامعه هتل‌داران استان گلستان:

۹۵ درصد ضریب اشغال هتل‌های گلستان خالی است

گرگان- تجری، رئیس جامعه هتل‌داران استان گلستان گفت: هم‌اکنون ۹۵ درصد از ضریب اشغال هتل‌های استان خالی است و هتلداران گلستانی در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

باب الله تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته با شیوع کرونا و ابلاغ وزارتخانه و شورای تامین استان، فعالیت تمام هتل‌ها و تاسیسات گردشگری استان تعطیل شد و پس از عید هم تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت هتل از سر گرفته شد.

وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی هم تالارهای پذیرایی هتل‌ها، رستوران هتل‌ها و ... تعطیل است، افزود: با تعطیلی هتل‌های استان، لغو تمام مراسمات، رزرو هتل و ... تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان به هتلداری استان خسارت وارد شده است.

رئیس جامعه هتلداران استان گلستان ادامه داد: در شرایط فعلی هرچند هتل‌ها باز شده‌اند اما ضریب اشغال هتل‌های استان حدود پنج درصد است و هتلداران گلستانی در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

وی به ضریب اشغال هتل‌های استان در سال‌های گذشته اشاره و بیان کرد: ضریب اشغال هتل‌های استان هر ساله در اسفندماه بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده و از یکم تا هفت فرودین ضریب اشغال به ۱۰۰ درصد می‌رسید.

تجری تصریح کرد: از هفت فروردین تا پایان تعطیلات عید ضریب اشغال هتل‌های استان حدود ۲۰ درصد کاهش یافته و به حدود ۸۰ درصد می‌رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۵ درصد ضریب اشغال ۳۴ هتل‌ استان خالی است، اضافه کرد: در شرایط فعلی هم به دلیل شیوع کرونا و لغو سفرهای غیر ضرور ضریب اشتغال هتل‌های استان بسیار کم بوده و اعلام تعطیلی به نفع هتلداران است.

کد خبر: ۳۵٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha