۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
نیازمند تملک ۴۰۰ هکتار زمین برای تکمیل سد نرماب هستیم
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

نیازمند تملک ۴۰۰ هکتار زمین برای تکمیل سد نرماب هستیم

گرگان- حسینی، مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه تکمیل سد نرماب نیازمند تملک و خرید ۴۰۰ هکتار زمین است، گفت: امیدواریم بتوانیم اردیبهشت ماه سال آینده آبگیری مخزن سد را انجام دهیم.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سد نرماب بزرگ‌ترین، حساس‌ترین، تأثیرگذارترین و پیچیده‌ترین سد استان است و باید این پروژه به طور ویژه دیده شود.

وی افزود: این سد قرار است در کنار کنترل و ذخیره سیلاب‌های فصلی، آب شرب یک سوم استان، کمبود آب شرب بیش از ۵۵۰ هزار نفر جمعیت چهار شهر و ۱۳۰ روستای شرق گلستان و آب ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی را تأمین کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با یادآوری اینکه عملیات ساخت سد نرماب چهل‌چای از سال ۱۳۹۱ با ۸۵ درصد فایناس داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو مینودشت آغاز شد، ادامه داد: از زمان شروع عملیات اجرایی این سد تا انتهای دولت دهم، حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار و در دولت های یازدهم و دوازدهم تاکنون حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این سد تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جابه‌جایی روستای جنگلده پائین انجام و مشکلات جابه‌جایی روستای جنگلده بالا حل شده است، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه باید سه روستای باقرآباد، محمدزمان‌خان و پس‌پشته جابه‌جا شده و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار زمین تملک شود.

به گفته حسینی عملیات جابه‌جایی و ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی جنگلده بالا در سایت جدید توسط بنیاد مسکن گلستان آغاز شده و امیدواریم با اتمام آن، تا اردیبهشت ماه سال آینده مخزن سد نرماب را تکمیل کرده و این سد آبگیری شود.

کد خبر: ۳۴٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha