۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی موجب تعادل در درآمد مردم می شود
استاندار خراسان رضوی

اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی موجب تعادل در درآمد مردم می شود

مشهد- استاندار خراسان رضوی در نشست مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی با محوریت شهرستان فریمان گفت: فریمان جایگاه خوبی پیدا کرده است و می‌تواند یکی از نمونه‌های موفق کشوری باشد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در نشست مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی که با محوریت شهرستان فریمان در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، علیرضا رزم‌حسینی به نرخ پایین بیکاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ما در پی ایجاد توازن توسعه در استان هستیم تا حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ کاهش پیدا کند.

وی هدف از مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را ایجاد تعادل در درآمد سرانه مردم و کار مستمر توصیف کرد و یادآور شد: مردم باید به طور مقتضی توجیه شوند و وحدت مسئولین نیز به هیچ عنوان نباید آسیب ببیند.
استاندار خراسان رضوی ضمن تحسین نرخ پایین بیکاری در شهرستان فریمان، جایگاه آن را مناسب ارزیابی و تأکید کرد: فریمان می‌تواند یکی از شهرستان‌های نمونه در سطح کشور باشد.

۶۷ فعالیت اقتصادی در فریمان در حال انجام است
دبیر نهاد مردمی ‌اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز به حضور ۹ معین اقتصادی در شهرستان فریمان اشاره کرد و گفت: ۶۷ فعالیت اقتصادی در این شهرستان در حال انجام است و نگاه معین‌های اقتصادی در این منطقه با رویکرد درون سیستمی است.
علی‌اکبر لبافی از بهره‌برداری ۲ فعالیت اقتصادی با سرمایه ۳ میلیارد تومان و ۳۰ مورد اشتغال‌زایی در فریمان خبر داد و افزود: ۳ حساب خرد توسعه روستایی نیز به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان و ۳۰ عضو در این شهرستان افتتاح شده است.

ایجاد ۶۰۰ اشتغال جدید
فرماندار شهرستان فریمان نیز از آمادگی سه معین اقتصادی جدید برای فعالیت در شهرستان گفت و یادآور شد: در شرایط تحریم و با حمایت‌های استاندار، فریمان کمترین میزان تعدیل نیرو را داشته و برای حدود ۶۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.
عباسعلی صفایی به انعقاد ۵۵ تفاهم‌نامه اقتصادی اشاره کرد و افزود: مجموع این تفاهم‌نامه‌ها بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان است و ما در بخشی از سال حتی با کمبود نیروی کار فصلی مواجه می‌شویم.

کد خبر: ۳۴٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha