۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
۱۶ میلیارد ریال متوسط پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در کردستان است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان :

۱۶ میلیارد ریال متوسط پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در کردستان است

کردستان- دره وزمی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۱۶ میلیارد ریال به طور متوسط از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به هر واحد تولیدی در استان پرداخت شده است. 

محمد دره وزمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه از ۱۰۸ فقره پرونده برای دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به بانک های استان معرفی شده است، اظهار داشت: تاکنون از این تعداد به ۳۱ متقاضی تسهیلاتی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است. 

وی اضافه کرد: از میزان تسهیلاتی که از این محل به ۲۴ متقاضی در استان پرداخت شده ۷۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش و ۱۶۸ میلیارد ریال سرمایه ثابت بوده است. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه هفت بانک برای پرداخت این تسهیلات در استان تعیین شدند، گفت: بیشترین تسهیلات پرداخت شده تبصره ۱۸ دراستان مربوط به بانک‌های  صنعت و معدن و ملی است.

دره وزمی اظهار داشت: میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک های توسعه تعاون و آینده در استان صفر بوده است که مدیران این بانک‌ها در جلسات استانی در ارتباط با دلایل این اتفاق توضیحاتی را ارائه کردند با این وجود می طلبد این دو بانک هم مانند دیگر بانک‌های استان تلاش خود را برای رفع موانع و پرداخت تسهیلات به متقاضیان معرفی شده بکار گیرند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان متوسط پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸در استان را نسبت به سایر استان های کشور کمتر ذکر کرد و گفت: به طور متوسط به هر واحد تولیدی در کشور ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این مبلغ در کردستان ۱۶ میلیارد ریال بوده است.

منابع تخصیصی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۳۴٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha