۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
تأکید رئیس سازمان برنامه و بودجه بر اولویت پرداخت کارانه‌ها به خط مقدم بهداشت و درمان

تأکید رئیس سازمان برنامه و بودجه بر اولویت پرداخت کارانه‌ها به خط مقدم بهداشت و درمان

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خدمات پرستاری در منزل، مورد حمایت ما نیز هست؛ افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور در زمینه حمایت از خدمات پرستاری در منزل، هم از منظر برنامه‌ریزی و هم از منظر نظارت، آمادگی کامل دارد تا در صورت نیاز، بودجه لازم را نیز تخصیص دهد و حمایت همه‌جانبه‌ای از این طرح داشته باشد.

 به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، در پی اقدام‌های حمایتی اخیر سازمان برنامه و بودجه کشور از کادر درمان در سه محور «جذب ده هزار نفر نیروی جدید در مجموعه وزارت بهداشت»، «پرداخت تأمین منابع مالی لازم برای فوق‌العاده ویژه کادر درمان از مهرماه» و «پرداخت کارانه معوق کادر درمان تا دو ماه آینده»، سازمان نظام پرستاری کشور در دیدار دکتر نوبخت از وی تقدیر کرد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از ابتلای ۱۴ هزار نفر از جامعه پرستاری به کرونا از سوی رییس سازمان نظام پرستاری کشور ارائه شده و بر لزوم طرح خدمات پرستاری در منزل تاکید شد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در واکنش به سخنان  محمد میرزابیگی رییس سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه خدمات پرستاری در منزل، مورد حمایت ما نیز هست؛ افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور در زمینه حمایت از خدمات پرستاری در منزل، هم از منظر برنامه‌ریزی و هم از منظر نظارت، آمادگی کامل دارد تا در صورت نیاز، بودجه لازم را نیز تخصیص دهد و حمایت همه‌جانبه‌ای از این طرح داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اجرای دقیق طرح نظام پرستاری و نیز عملیاتی شدن خدمات ویژه به سالمندان، گفت: برای اجرای طرح خدمات پرستاری در منزل، شاید نیاز به مجوز قانونی نباشد، چرا که هم سنت‌های اسلامی و ایرانی ما و هم سایر قوانین و مقررات، بر تکریم و مراقبت از سالمندان تصریح دارد.

وی با بیان این که طرح مذکور طرحی مقبول و مطلوب است، افزود: جلسه امروز با سازمان نظام پرستاری را به منزله موافقت اصولی با خدمات پرستاری در منزل تلقی می‌کنیم. به امید خداوند متعال، همکاران ما در سازمان برنامه و بودجه کشور، آن را تا حصول نتیجه مطلوب پی‌گیری خواهند کرد.

نوبخت ضمن قدردانی از زحمات تمامی فعالان عرصه درمان گفت در شرایط کنونی اولویت اول در پرداخت کارانه افرادی هستند که کار تمام وقت وارتباط مستمر با بیماران را دارند.

۳۳ پرستار در اثر ابتلا به کرونا جان باختند
در این جلسه میرزابیگی رییس سازمان نظام پرستاری کشور با قدردانی ویژه از دکتر نوبخت و مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور برای حمایت‌های خالصانه از خدمات جامعه پرستاری کشور در دوره شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ هزار نفر در جامعه پرستاری مبتلا به کرونا شده و ۳۳ نفر از پرستاران در مبارزه بی‌امان با این ویروس، جان خود را از دست داده‌اند و شش هزار نفر هم در قرنطینه هستند.

وی افزود: خوشبختانه با تزریق سه هزار میلیارد تومان معوقات کارانه و اضافه‌کار به جامعه پرستاری، روند مطلوبی حاصل شد و امیدواریم با توزیع و تدبیر عادلانه در پرداخت این وجه بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و نیز بهره‌گیری از نیروهای کارآمد بازنشسته پرستاری، بتوانیم جای خالی نیروهای پرستاری را پر کنیم.

به گفته وی، حدود ۱۷۰۰ مرکز خدمات پرستاری در منزل راه‌اندازی شده و در صورت گسترش این طرح، هزینه‌های درمان بیمارستانی در منازل به یک پنجم کاهش خواهد یافت.

شایان ذکر است در این جلسه دکتر حمید پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری نیز حضور داشتند. در پایان این

جلسه به پاس خدمات دلسوزانه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در روند حمایت از جامعه پرستاری کشور، لوح تقدیر سازمان نظام پرستاری کشور به وی اعطا شد.

کد خبر: ۳۴٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha