۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
۲۵۰۰ تن گندم و جو بذری از پیمانکاران استان سمنان خریداری و فرآوری شد
رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی سمنان:

۲۵۰۰ تن گندم و جو بذری از پیمانکاران استان سمنان خریداری و فرآوری شد

سمنان- رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی سمنان بابیان اینکه کاهش هزینه‌های کشاورزی در دستور کار قرار دارد، گفت: دو هزار و ۵۰۰ تن گندم و جو بذری از پیمانکاران استان خریداری و فرآوری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سهیل دانایی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان تعاون روستایی سمنان ضمن بیان اینکه در سال جاری اتحادیه تولیدکننده دو هزار و ۵۰۰ تن گندم و جو بذری از پیمانکاران بذری این استان خریداری و آماده فرآوری کردند، اظهار داشت: سهم گرمسار از این میزان ۹۵۰ تن گندم بذری در ارقام سیوند، رخشان، پارسی و نارین است.

وی با اشاره به اینکه این بذور در سه‌طبقه بذری پرورشی، مادری و گواهی‌شده فرآوری شدند، تصریح کرد: اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان شاهرود حدود ۷۵۰ تن گندم بذری در ارقام پیشگام و میهن تأمین کرده و آماده توزیع بذور فرآوری شده در بین کشاورزان است.

رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان سمنان بیان کرد: اتحادیه شهرستان سمنان با تأمین حدود ۸۰۰ تن جو بذری در ارقام گوهران، یوسف و بهمن در سه‌طبقه پرورشی، مادری و گواهی‌شده آماده فرآوری و توزیع در بین کشاورزان است.

دانایی با تأکید بر اینکه قسمتی از جو بذری فرآوری شده در طبقه مادری جزو سهمیه کشوری محسوب و توزیع خواهد شد، اضافه کرد: از بذور اصلاح‌شده برای کاهش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بذر اصلاح‌شده بستر را برای مدیریت مزرعه ازجمله مبارزه با آفات و بیماری‌ها و کنترل علف‌های هرز را فراهم می‌کند و عملکرد را در واحد سطح افزایش می‌دهد.

کد خبر: ۳۴٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha