۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
صادرات کالا از سیستان و بلوچستان به افغانستان رشد ۷۷ درصدی داشت
سرپرست صمت سیستان و بلوچستان:

صادرات کالا از سیستان و بلوچستان به افغانستان رشد ۷۷ درصدی داشت

زاهدان - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان به افغانستان در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش، رشد ۷۷ درصدی داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، محمودرضا رحمتیان اظهار داشت: حدود ۴۷ درصد از مجموع صادرات سیستان و بلوچستان به افغانستان بوده است.

وی بیان کرد: میزان صادرات از طریق گمرکات سیستان و بلوچستان به افغانستان در این مدت ۸۰ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۸۵ دلار و از طریق بازارچه‌های مرزی ۲۷۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۲۷۹ دلار است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: مجموع صادرات صورت گرفته از گمرگات و بازارچه‌های این استان طی ۹ ماه امسال ۹۹۷ هزار و ۳۷۱ تن به ارزش بیش‌از ۷۵۷ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: مصالح ساختمانی (سیمان)، سیب درختی، کاشی و سرامیک از جمله اقلامی هستند که در این مدت به کشور افغانستان صادرشده است.

رحمتیان ادامه داد: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه، سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

کد خبر: ۳٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha