۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
تکمیل پروژه ها با پیشرفت بالای ۶۰ درصد تا پایان سال در دستور کار قرار گرفت
استاندار فارس:

تکمیل پروژه ها با پیشرفت بالای ۶۰ درصد تا پایان سال در دستور کار قرار گرفت

شیراز- استاندار فارس با اشاره به فعالیت ها و موفقیت های صورت گرفته در استان فارس گفت: در صدد هستیم تمام پروژه هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند را تا پایان سال تکمیل کنیم.

به گزارش بازار ، عنایت الله رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در استانداری فارس با بیان اینکه با تمام مشکلات ناشی از تحریم و کرونا بسیاری از فعالیت ها با رشد قابل توجهی در فارس پیگیری شده است، افزود: دولت به ویژه در ۲ سال گذشته اقداماتی را در استان فارس انجام داده که قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست اما می‌بینیم که این اقدامات تحت تاثیر کرونا، تحریم و تورم قرار گرفته و دیده نمی‌شود.

رحیمی با بیان اینکه فعالیت های بسیاری در این مدت پیگیری و به بهره برداری رسیده است، افزود: در این چند سال به صنعت مادر توجه ویژه ای شده در شیراز تصفیه خانه فاضلاب  ۴۰۰ هزار نفر را پوشش می‌داد در حالی که طی همین یکی دو ماه اخیر تصفیه خانه‌ای در شیراز افتتاح شد که برای ۶۰۰  هزار نفر به علاوه تعداد قبلی خدمات‌رسانی می‌کند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در بحث آبرسانی نیز بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی شهر شیراز از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‌شد افزود: با اجرای خط دوم انتقال آب، آرزوی دیرینه مردم یعنی بهره‌مندی از آب‌های سطحی که کیفیت و مطلوبیت بهتری دارد محقق شد اما این اقدام و موفقیت نیز تحت تاثیر شرایط قرار گرفت و دیده نشد.

وی گفت: در شرایطی که حوادث و اتفاقاتی همچون کرونا و تحریم بر زندگی مردم سایه افکنده و بسیاری از اقدامات به چشم نمی‌آید، رسانه‌ها می‌تواند با انعکاس این اقدامات و دستاوردها به جامعه امید و نشاط دهند.

رحیمی با یادآوری اینکه در برخی  تحلیل‌ها استان فارس به عنوان استانی فاقد تنوع شغلی یاد می‌ شود گفت: در ۲ سال گذشته، انقلاب و تحول اساسی در صنایع پایه و مادر در این استان صورت گرفته و حتی باعث شده که جایگاه کشور را در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی ارتقا دهد؛ در این زمینه می‌توان به تولید شمش آلومینیوم، فولاد و کربنات سدیم که واحدهای تولیدی آنها در سال ۹۹ به بهره‌برداری رسید اشاره کرد.

استاندار فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص تورم که مردم جامعه با آن روبرو هستند گفت: روند محاسبه تورم بر اساس میانگین هر ماه به نسبت ۱۲ ماه قبلی محاسبه می شود و به همین دلیل هرچند در دو سه ماهه اخیر جهش قیمتی داشتیم ممکن است تورم اعلام شده با ادراک واقعی افراد از تورم متفاوت است که به دلیل سرشکن شدن تورم در ماه های کمتر اتفاق می افتد.

وی در خصوص عدم پاسخگویی برخی از سازمانها همانند مدیران صمت گفت: این موارد بصورت جدی پیگیری می شود و تمامی مدیران موظف به پاسخگویی به اهالی رسانه هستند.

رحیمی با بیان اینکه در زمینه اعتبار و بودجه دولت با بیشترین مشکلات روبرو است، گفت: بعد از برجام بیشترین فشارهای ناروا به ما وارد شده است و در تمام این مشکلات دولت توانسته حقوق کارمندان را پرداخت کند و هیچ‌کالای اساسی نایاب نشد هر چند که تلاطم قیمت بسیاری داشتیم، هرچند رشد سرمایه گذاری در این مدت با تمام تحریم ها و فشارهای جهانی با رشد ۵ برابری نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است.

استاندار فارس با بیان اینکه در خصوص افزایش قیمت مسکن و عدم عملی شدن طرح افزایش تنها ۲۰ درصدی اجاره بها گفت:  طرح اجاره مسکن توسط دولت توصیه شده است و شهروندان می توانند موارد تخلف و شکایت را از طریق سامانه ۱۲۴ اتاق اصناف و یا سامانه سامد استانداری با شماره ۱۱۱ پیگیری کنند.

رحیمی با یادآوری اینکه معیشت خبرنگاران که چشم بینای مردم و جامعه است باید در اولویت قرار بگیرد افزود: این موارد باید  از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان پیگیری شود تا از طریق مجموعه قانون گذاری و مجمع نمایندگان فارس به نتیجه برسد.

وی ضمن قدردانی از تلاش ها و خدمات اهالی رسانه افزود: در خصوص مسکن این وعده را می دهیم که اهالی رسانه که قبلا از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند در طرح مسکن ملی حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار بازار ، استاندار فارس، معاون های استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست در آستانه روز خبرنگار با اهالی رسانه فارس دیدار و گفتگو کردند.

کد خبر: ۳۴٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha