۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
۵ واقعیت تعجب آور در نابرابری های انگلیسی/  درآمدخانوارهای لندنی از ۲۰ سال گذشته تنها ۶ درصد رشد داشت!
موسسه مطالعات مالی بریتانیا از شکاف بزرگ میان درآمد و بهره وری گزارش داد:

۵ واقعیت تعجب آور در نابرابری های انگلیسی/ درآمدخانوارهای لندنی از ۲۰ سال گذشته تنها ۶ درصد رشد داشت!

به گفته موسسه مطالعات مالی انگلیس، نابرابری های جغرافیایی در میزان درآمد خانوارهای انگلیسی کاهش یافته، اما با این حال، روند رو به رشد قیمتها در بازار مسکن منجر به جهش نابرابری در میزان ثروت در سراسر انگلیس شده است.

تهمینه غمخوار؛ بازار: موسسه مطالعات مالی (آی اف اس) در گزارشی می گوید: شکاف موجود میان میزان درآمد مردم در لندن در مقایسه با سایر کشورها از اوایل دهه ۲۰۰۰ مطرح شده است.  

به گفته این اندیشکده، نابرابری های جغرافیایی در میزان دریافت و درآمد خانوارها کاهش یافته است اما با این حال، روند حرکت بازار مسکن منجر به جهش نابرابری در میزان ثروت در سراسر انگلیس شده است.

با وجود قول و وعده های دولت در رفع این موانع و بالا بردن سطح زندگی مردم با وجود اپیدمی ویروس کرونا، ارقام به ما چه می گویند؟

۱- حداقل دستمزد منجر به رشد سریع درآمد در خارج از لندن شده است
به گزارش بی بی سی، بقیه شهرهای انگلیس طی سالهای اخیر از نظر درآمدی ناگهان از لندن پیشی گرفتند به طوری که افزایش دستمزد حداقلی، تأثیر بیشتری در خارج از پایتخت داشت و مشاغل با درآمد بالا که بسیاری از آنها در جاده M۲۵ ((این جاده، لندن را محاصره کرده و مسافتی برابر ۱۸۸ کیلومتر دارد) مستقر بودند، پس از آخرین رکود اقتصادی، بهبودی کم داشتند.

این مسئله بدان معناست که دستمزدها در لندن کندتر از سایر نقاط انگلیس رشد می کنند.

پس از حسابرسی و بررسی نرخ تورم، متوسط درآمد تمام وقت در لندن از سال ۲۰۰۲ فقط ۱.۵ درصد افزایش یافته، در حالی که در سراسر انگلیس ۵.۶ درصد گزارش شده است. بنابراین هنوز هم شکافهای بزرگی بین درآمد و بهره وری وجود دارد.

۲-  فقر ناشی از هزینه مسکن در لندن بیداد می کند
هزینه بسیار بالای مسکن موجب شده تا بالاترین میزان فقر در پایتخت مشاهده شود.  اما آنچه IFS می گوید این موضوع است که آنچه موجب تمایز مناطقی با کمترین امکانات رفاهی می شود، میزان فقر نیست بلکه فقدان خانواده های پردرآمد است.

براساس گزارش این موسسه، درآمد متوسط خانوارها پس از کسر هزینه های مسکن از ابتدای دهه ۲۰۰۰ در خارج از پایتخت ۱۳ درصد افزایش یافته در حالی که تنها شش درصد رشد در لندن در همین مدت ثبت شده است.

براساس گزارش آی اف اس، درآمد متوسط خانوارها پس از کسر هزینه های مسکن از ابتدای دهه ۲۰۰۰ در خارج از پایتخت ۱۳ درصد افزایش یافته در حالی که تنها شش درصد رشد در لندن در همین مدت ثبت شده است

۳- کارگران لندن هنوز هم درآمد بیشتری کسب می کنند
اگر چه ممکن است که پرداخت و دستمزدها در لندن رشد کندتری داشته باشد، اما هنوز هم خیلی بیشتر از جاهای دیگر است.

اگر یک کارگر انگلیسی بخواهد به میزان ۱۰ درصد بالاتر از مزد بگیران درآمد کسب کند، باید در ولز کمتر از ۵۰ هزار پوند اما بیش از ۸۵ هزار پوند در لندن درآمد ماهانه داشته باشد.

۴- افزایش قیمت مسکن، لندنی ها را ثروتمندتر کرده است 
اگر فردی مدتی است که در پایتخت صاحب دارایی هایی می باشد، احتمالاً  بر روی کاغذ بسیار ثروتمندتر شده است.

بر اساس اعلام موسسه مطالعات مالی، میانگین ثروت مالی و دارایی لندنی ها در یک دهه تا سال ۲۰۱۸ به ۱۵۰ درصد افزایش یافت، در حالی که در شمال شرقی انگلیس این میزان فقط سه درصد گزارش شده است.

بر اساس اعلام موسسه مطالعات مالی، میانگین ثروت مالی و دارایی لندنی ها در یک دهه تا سال ۲۰۱۸ به ۱۵۰ درصد افزایش یافت، در حالی که در شمال شرقی انگلیس این میزان فقط سه درصد گزارش شده است 

دیوید فیلیپس، مدیر این موسسه،  معتقد است که رشد سریع قیمت منزل نه تنها موجب گسترش نابرابری های ثروتی میان لندن و بقیه شهرهای کشور شده، بلکه میان آنهایی که در خود پایتخت هم تحت تاثیر این نوسانات و صعود پلکانی قیمت ها قرار گرفته اند نیز این شکاف را ایجاد کرده است.

۵- آیا می دانستید که نتایج تحصیلی برای کودکان فقیر در لندن بهتر است؟
وجود این نابرابری در پایتخت تنها مربوط به اقتصاد نیست. اگر فرزند یک خانواده فقیر وعده های غذایی رایگان را در مدرسه دریافت می کند، شانس او برای رفتن به دانشگاه  چقدر است؟

این میزان بسته به مکانی که شهروندان انگلیسی زندگی می کنند،  بسیار متفاوت است. تقریباً نیمی از کودکانی که وعده های غذایی رایگان را در مدارس لندن دریافت می کنند، در مقایسه با کمتر از یک پنجم در چندین منطقه دیگر انگلیس، در آینده به تحصیلات عالی و دانشگاهی وارد می شوند.   

گزارش IFS همچنین می گوید: مردم لندن از نتایج تحصیلی بهتری بهره مند هستند. بر اساس مطالعات انجام شده، در سال ۲۰۰۵، حدود ۳۳ درصد از جوانان که در مدارس دولتی در لندن شرکت می کرددرس خواندند،  وارد آموزش عالی شدند که  امروز این رقم به ۵۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین ۳۷ درصد از جوانان ساکن جنوب غربی انگلیس هم اکنون به دانشگاه می روند که این رقم در سال ۲۰۰۵ حدود ۲۹ درصد بوده است.

جوانان انگلیسی مشاغل خود را در پایین ترین سطح نردبان شغلی آغاز می کنند
یک زن انگلیسی به خبرنگار بی بی سی می گوید که به تازگی یک مغازه شکلات فروشی را به راه انداخته تا مخارج فرزندانش را تامین کند و این شغل را برای آنها باقی نگه دارد،  زیرا این تنها روشی است که از نظر او، آنها میتوانند با درآمد کم به گذران زندگی بپردازند. از نظر استیسی نیل همه مشاغل در این شهر حداقل دستمزد را دارد.

استیسی نیل به تازگی یک فروشگاه محصولات شکلاتی در سفتون انگلیس برپا کرده است

در روز جمعه، IFS  یک گزارش تحقیقاتی را مبنی بر این موضوع که جوانان به رغم افزایش سطح تحصیلات، به طور فزاینده ای مشاغل خود را در پایین ترین سطح نردبان شغلی شروع می کنند، منتشر کرد.

 از طرفی این موسسه نگران است که گزارش و تحقیق خود در رابطه با روندها و چالشهای مالی برجسته در انگلیس بیشتر تحت تأثیر بحران کرونا باشد، اگرچه هنوز نمی داند چنین تأثیرگذاری تا چه اندازه ممکن است ناخوشایند باشد.

به عنوان مثال، افزایش کار از راه دور به دلیل اعمال قوانین فاصله گذاری و قرنطینه ای، موجب شده تا دسترسی به مشاغل با درآمد بالاتر برای ساکنان مناطق دیگر افزایش یابد. از طرفی اگر قیمت ملک در بازار تنظیم گردد،  این دو مسئله می توانند به کاهش شکاف میان درآمد و کسب ثروت کمک کنند.

در همین راستا، سخنگوی وزارت خزانه داری چندی پیش اعلام کرد که کاملا متعهد است تا به هر بخشی از کشور کمک کند تا به شکلی ایمن به رشد،  مشاغل و رونق بازگردد و از تجارت و کارگران هر منطقه و جامعه ای از انگلیس که تحت تاثیر شدید این ویروس قرار گرفته است، حمایت بی سابقه ای در جهت حفاظت در برابر این بحران خواهد کرد.

کد خبر: ۳۳٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha