۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
افزایش تولید ۲۲ کالای منتخب صنعتی در سه ماه اول ۹۹
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

افزایش تولید ۲۲ کالای منتخب صنعتی در سه ماه اول ۹۹

در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ از میان ۳۶ کالای منتخب صنعتی ۲۲ کالا با افزایش تولید مواجه بوده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، در سه ماهه اول امسال ۲۰۰.۱ هزار دستگاه انواع سواری تولید شد که با توجه به تولید ۱۸۴.۶ هزار دستگاه در سه ماهه اول ۱۳۹۸، در این حوزه با افزایش تولید ۸.۴ درصدی مواجه بودیم.

همچنین در زمینه تولید وانت ۱۵ هزار و ۹۴۳ دستگاه در سه ماهه اول امسال تولید شد و میزان تولید در سه ماهه اول سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۷۵ دستگاه بوده که افزایش تولید ۲۲.۹ درصدی داشته است.

در زمینه تولید کمباین و تراکتور نیز به ترتیب افزایش تولید ۵.۷ و ۱.۵ درصدی داشته ایم.

در سه ماهه اول امسال، ۹۳ دستگاه کمباین و ۴۳۵۰ دستگاه تراکتور تولید شد و رقم تولید کمباین و تراکتور در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۸۸ و ۴۲۸۴ دستگاه بوده است.

در حوزه تولید داروی انسانی نیز در سه ماهه اول امسال ۱۰.۱ میلیارد عدد و در مدت مشابه پارسال ۹.۵ میلیارد عدد تولید شد که افزایش ۶.۸ درصدی داشته است.

افزایش ۳۰.۱ درصدی تولید لاستیک خودرو
در زمینه تولید پودر شوینده نیز افزایش ۸.۷ درصدی داشته ایم. میزان تولید این کالای منتخب صنعتی در سه ماهه امسال ۱۵۱.۶ هزار تن و در مدت مشابه پارسال ۱۳۹.۴ هزار تن بوده است.

در زمینه تولید لاستیک خودرو، نئوپان و فیبر نیز به ترتیب افزایش تولید ۳۰.۱، ۲۰.۹ و ۰.۲ درصد افزایش تولید بوده است.

در سه ماهه امسال ۶۲.۷ هزارتن لاستیک خودرو، ۲۱۲ هزار متر مکعب نئوپان و ۳۲۰.۳ هزار متر مکعب فیبر تولید شد که این رقم در مدت مشابه پارسال(۱۳۹۸) به ترتیب ۴۸.۲ هزارتن لاستیک خودرو، ۱۷۵.۳ هزار متر مکعب نئوپان و ۳۱۹.۶ هزار متر مکعب فیبر بوده است.

در زمینه تولید روغن صنعتی و موتورتصفیه اول نیز در سه ماهه اول امسال رشد تولید ۳ درصدی داشته ایم. رقم تولید این حوزه در این مدت ۱۳۱.۷ هزارتن و در مدت مشابه پارسال ۱۲۷.۸ هزارتن بوده است.

در حوزه پتروشیمی با تولید ۱۵.۲۶ میلیون تن در ۳ ماه نخست امسال و با احتساب تولید ۱۴.۲۹ میلیون تن در مدت مشابه پارسال افزایش تولید ۶.۸ درصدی را تجربه کردیم.

در بخش تولید الیاف اکریلیک و نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی نیز به ترتیب ۱۱۳.۲ و ۱۲.۴ درصد افزایش تولید بوده است.

در ۳ ماهه امسال حدود ۱.۶ هزارتن الیاف اکریلیک و ۵۶ هزار تن نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی تولید شد که رقم تولید این دو کالا در سه ماهه اول پارسال(۱۳۹۸) به ترتیب ۰.۸ هزارتن و ۴۹.۸ هزارتن بوده است.

افزایش ۴۹.۴ درصدی تولید تلویزیون و ۱۱۵.۱ درصدی تولید ماشین لباسشویی
در زمینه تولید انواع تلویزیون، یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی نیز به ترتیب افزایش تولید ۴۹.۴، ۷.۹ و ۱۱۵.۱ درصدی داشته ایم.

بر این اساس در سه ماهه اول امسال به ترتیب ۲۱۰.۲ هزار دستگاه انواع تلویزیون، ۳۲۸.۵ هزار دستگاه انواع یخچال فریزر و ۲۰۷.۴ هزار دستگاه انواع ماشین لباسشویی تولید شد که رقم تولید در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۴۰.۷ هزار دستگاه انواع تلویزیون، ۳۰۴.۶ هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر و ۹۶.۴ هزار دستگاه ماشین لباسشویی بوده است.

در حوزه تولید فولاد خام و محصولات فولادی نیز به ترتیب با تولید ۶۹۶۹.۹ هزارتن فولاد خام و ۵۴۸۵ هزارتن محصولات فولادی در سه ماهه امسال افزایش تولید به ترتیب ۸.۵ درصدی و ۱.۸ درصدی داشته ایم.

میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی در سه ماهه ۱۳۹۸ به ترتیب ۶۴۲۶.۸ هزارتن و ۵۳۸۸.۶ هزارتن بوده است.

افزایش ۱۰ درصدی تولید سیمان
در زمینه تولید سیمان نیز افزایش تولید ۱۰ درصدی داشته ایم. میزان تولید سیمان در ۳ ماهه امسال ۱۶ میلیون و ۳۵۳ هزارتن و در سه ماهه پارسال ۱۴ میلیون و ۸۶۸ هزارتن بوده است.

در حوزه تولید کاتد مس، شمش آلومینیوم و آلومینا نیز به ترتیب افزایش تولید ۲.۱، ۴۶.۳ و ۲.۳ درصدی داشته ایم.

در سه ماهه امسال تولید کاتد مس ۶۹.۶ هزارتن، تولید شمش آلومینیوم ۹۵ هزارتن و تولید آلومینا ۶۲.۸ هزارتن بوده است که این رقم در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۶۸.۲ هزارتن کاتد مس، ۶۵ هزارتن شمش آلومینیوم و ۶۱.۴ هزارتن آلومینا بوده است.

کد خبر: ۳۳٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha