۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
تلاش های ایران برای مقابله با محرومیت از تجارت قابل تقدیر است
سفیر اتریش:

تلاش های ایران برای مقابله با محرومیت از تجارت قابل تقدیر است

شهرکرد- سفیر اتریش در ایران گفت: تلاش های ایران برای مقابله با محرومیت از تجارت قابل تقدیر است و ما احترام عمیقی برای این موضوع قائل هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، استفان شولتز ظهر یکشنبه در نشست بررسی همکاری‌های مشترک چهارمحال و بختیاری با اتریش در استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ایران یکی از کشور های پر ظرفیت برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.

وی تصریح کرد: تلاش های ایران برای مقابله با محرومیت از تجارت قابل تقدیر است و ما احترام عمیقی برای این موضوع  قائل هستیم.

وی بیان کرد: ایران یکی از کشورهایی است که در راستای مقابله با کرونا بسیار خوب وارد شده است و این اقدامات نیز قابل تقدیر است.

سفیر اتریش با بیان اینکه گردشگری از مهمترین ظرفیت ها در ایران به شمار می رود، بیان کرد: گردشگری پایدار از زمینه هایی است که می‌توان با توجه به منابع آب و محیط زیست برای همکاری‌های آتی مدنظر باشد.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی اتریش در حوزه گردشگری به دست می‌آید که سال گذشته ۵۰ میلیون نفر شب اقامت در اتریش داشتیم در حالی که جمعیت اتریش هشت میلیون نفر است.

وی تاکید کرد: اتریش کشور کوچکی است که از منابع زیرزمینی طبیعی برخوردار نیست و با تلاش مردمان به رفاه نسبی خوبی رسیده است.

سفیر اتریش با بیان اینکه حوزه فرهنگی نیز مورد علاقه برای همکاری است که می‌تواند ارتباط دو کشور را نزدیک کند، گفت: از اعتماد طرفین در ایران یک انجمن فرهنگی دایر کردیم و به دلیل اعتماد مسئولان ایران هیچ مجوزی برای این کار اخذ نشده و برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد:خواسته ما این است که ببینیم علاقه‌ای برای برگزاری برنامه های فرهنگی وجود دارد.

سفیر اتریش بیان کرد: اکنون هم با همکاری شهرداری تهران کنسرت موسیقی در فضاهای باز در تهران نمایش داده می شود.

 به گزارش بازار، دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، شهردار شهرکرد و حضور در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی از مهمترین برنامه سفر سفیر اتریش به این استان است.

کد خبر: ۳۳٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha