۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
باید قوانینی برای مقابله با جرائم و تخلفات صیادان وضع شود 
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

باید قوانینی برای مقابله با جرائم و تخلفات صیادان وضع شود 

چابهار - اژدری، رئیس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار گفت: با توجه به ظرفیت های صید و صیادی سیستان و بلوچستان، نیازمند وضع قوانینی برای مقابله با تخلفات صیادان در برداشت غیر مجاز از آبزیان دریایی هستیم.

اشکان اژدری در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: متاسفانه صیادان در حین صید ماهیان شمار زیادی از گونه هایی که تجاری محسوب می شوند را نیز صید می کنند که این مسئله،حیات گونه های با ارزش را به خطر انداخته است.

رئیس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار گفت: ماهیان استخوانی و غضروفی و انواع بی مهره گان ازجمله آبزیانی هستند که پس از صید دور ریخته می شوند، همچنین گاهی لاکپشت های دریایی، ستاره دریایی، مار دریایی هم در تور صیادان منطقه گرفتار می شوند.

وی افزود: با توجه به دور ریز گونه های با ارزش تجاری در دریای چابهار لازم است، تا با ایجاد قوانین و مقرراتی فعالیت صیادان رصد و با متخلفان برخورد قانونی شود.

اژدری تصریح کرد: از آنجائیکه گونه های غیر خوراکی گرفتار شده در تور صیادان  وزن نمی شود آمار دقیقی از این نوع صید وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه صید ضمنی توسط شناورهای فراساحلی و کشتی های ترال انجام می شود، گفت:  برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه صیادان یک اقدام ضروری است و باید با وضع قوانینی در این خصوص با متخلفان هم برخورد شود.

کد خبر: ۳۳٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha