۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
«کرونا» ۱۴۰ میلیارد تومان به هتل‌داران گلستان خسارت زد
رئیس جامعه هتل‌داران استان گلستان:

«کرونا» ۱۴۰ میلیارد تومان به هتل‌داران گلستان خسارت زد

گرگان- تجری، رئیس جامعه هتل‌داران استان گلستان گفت: با شیوع کرونا تمام هتل‌ها و تأسیسات گردشگری استان تعطیل شد و بر اساس برآوردها تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان خسارت به هتلداران گلستانی وارد شده است.

باب الله تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با شیوع کرونا و ابلاغ وزارتخانه و شورای تامین استان، فعالیت تمام هتل‌ها و تاسیسات گردشگری استان تعطیل شد.

وی افزود: با این ابلاغیه تمام فعالیت هتل‌داران گلستانی در زمینه اقامت، تالار، رستوران، کافی شاپ و ... تعطیل شد و پس از عید هم تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت هتل از سر گرفته شد.

رئیس جامعه هتلداران استان گلستان یادآور شد: در شرایط فعلی هم تالارهای پذیرایی هتل‌ها، سرتوران هتل‌ها و ... تعطیل است و فقط غذای بیرون بر مجاز است که آن هم بیشتر مربوط به آشپرخانه‌های مرکزی است نه هتل‌ها.

وی ادامه داد: تعطیلی هتل‌های گلستان از ۱۰ اسفند اجرا شده و بر اساس برآوردها تا ۱۳ فروردین حدود ۸۶ میلیارد تومان خسارت به بخش هتلداری استان وارد شد.

وی توضیح داد: این خسارت مربوط به لغو تمام مراسمات، رزرو هتل و ... بود و در مجموع تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان به هتلداری استان خسارت وارد شده است.

تجری با اشاره به اینکه ضریب اشغال هتل‌های استان هر ساله در اسفندماه بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده و از یکم تا هفت فرودین ضریب اشغال به ۱۰۰ درصد می‌رسید، تصریح کرد: از هفت فروردین تا پایان تعطیلات عید ضریب اشغال هتل‌های استان حدود ۲۰ درصد کاهش یافته و به حدود ۸۰ درصد می‌رسید اما امسال بر اساس برنامه ابلاغی هیچ یک از ۳۴ هتل‌های استان میزبان مسافران و گردشگران نبودند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی هم به دلیل شیوع کرونا و لغو سفرهای غیر ضرور ضریب اشتغال هتل‌های استان بسیار کم است و در واقع هتل‌های استان تعطیل هستند.

کد خبر: ۳۳٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha