۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
تعیین قیمت مرغ در قم نیازمند کار کارشناسی است/ تأمین مواد اولیه مراکز تولید ماسک
معاون استاندار قم:

تعیین قیمت مرغ در قم نیازمند کار کارشناسی است/ تأمین مواد اولیه مراکز تولید ماسک

قم - غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه در تعیین قیمت مرغ منافع تولیدکننده و مصرف کننده باید حفظ شود، گفت: در این زمینه نیازمند کار کارشناسی هستیم.

مهرداد غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت مراکز تولید مرغ و تخم مرغ در قم، گفت: این استان ظرفیت خوبی در تولید مرغ دارد و سیاست ما بر حفظ قیمت عرضه به مبلغ ۱۵۲۰۰ تا ۱۵۷۰۰ تومان است ولی تولید کنندگان به این مبلغ نیز معترض هستند؛ ولی فعلا بنای ما بر حفظ این قیمت است و بازرسان نیز بر آن نظارت دارند.

وی با تأکید بر اینکه در تعیین قیمت مرغ باید منافع تولیدکننده و مصرف کننده همزمان حفظ شود، افزود: در این زمینه نیازمند کار کارشناسی دقیق هستیم.

معاون استاندار قم به قیمت شیر نیز اشاره کرد و گفت: مصرف شیر و لبنیات نقش مهمی در سلامت مردم دارد و این محصول نباید با قیمت بالا عرضه شود از سوی دیگر مشکلات تولیدکنندگان نیز باید مورد توجه باشد.

رصد دقیق مشکلات تولید و عرضه در قم
وی بر نقش مسئولان استان در بهبود وضعیت بازار تأکید کرد و گفت: مدیران قم باید مشکلات تولید و عرضه را با دقت رصد کرده و با ایجاد تعادل در قیمت‌ها بر روند توزیع محصولات مورد نیاز مردم نظارت داشه و از سودجویی‌ها جلوگیری کنند.

غضنفری تصریح کرد: هم وارد کنندگان و هم تولیدکنندگان نقش مهمی در تأمین نیازهای اساسی استان دارند که توجه به ظرفیت واردکنندگان و رفع مشکل آنان نیز در زمانی که تولید با مشکل مواجه است اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه نظارت خوب و مطلوبی در قم بر بازار انجام می‌شود، گفت: یکی از مواردی که باعث بی‌ثباتی در بازار می‌شود سیاست‌های دوگانه است که علاوه بر ایجاد التهاب در روند تولید و توزیع اختلال ایجاد می‌کند.

نیاز قم به روزانه ۲۵۰ هزار عدد ماسک
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تولید و توزیع ماسک در قم اشاره کرد و افزود: نبود آمار دقیق از تعداد ماسک تولیدی در قم مانع برنامه‌ریزی برای توزیع می‌شود.

وی از اختصاص روزانه ۱۷ هزار عدد ماسک به کادر درمانی قم از سهمیه کشوری خبر داد و اعلام کرد: اگر این سهمیه اختصاص یابد در بخش درمان کمتر با مشکل مواجه خواهیم بود.

غضنفری همچنین نیاز قم را روزانه ۲۵۰ هزار عدد ماسک اعلام کرد و گفت: هم اکنون این تعداد ماسک با نیمی از ظرفیت واحدهای تولیدی تأمین می‌شود که برخی از آن کارگاه‌های خانگی است و تأمین مواد اولیه در این زمینه اهمیت بسیاری دارد تا دچار مشکل نشویم.

کد خبر: ۳۲٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha