۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
گرسنگی جهانی برای پنجمین سال متوالی افزایش می یابد
۸۲۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ گرسنگی می کشند

گرسنگی جهانی برای پنجمین سال متوالی افزایش می یابد

به گزارش سازمان ملل در حالی که تعداد افراد مبتلا به سوء تغذیه در جهان به بیش از ۶۰ میلیون نفر افزایش یافته است و شیوع بیماری همه گیر COVID-۱۹ ممکن است در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۳۲ میلیون نفر را به این رقم اضافه کند.

بازار؛ گروه کشاورزی: به گزارش سازمان ملل تعداد افراد مبتلا به سوء تغذیه در جهان از سال ۲۰۱۴ به بیش از ۶۰ میلیون نفر افزایش یافته است و کشورهای سراسر جهان همچنان به مبارزه با اشکال مختلف سوء تغذیه ادامه می دهند.

به گفته سازمان امنیت غذایی و تغذیه جهان، تخمین زده می شود ۶۸۷.۸ میلیون نفر و  یا به عبارتی از هر ده نفر تقریباً یک نفر، در سال ۲۰۱۹ دچار کمبود مزمن شده است که این پنجمین افزایش متوالی محسوب می شود. اگر این روند روند ادامه پیدا کند، تعداد افراد مبتلا به سوء تغذیه تا سال  ۲۰۳۰ حتی بدون احتساب اثرات منفی که احتمالاً COVID-۱۹ بر گرسنگی خواهد گذاشت، از مرز ۸۴۰ میلیون نفر عبور می کند.

اگرچه بر اساس این گزارش شیوع بیماری همه گیر COVID-۱۹ ممکن است در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۳۲ میلیون نفر را به این رقم اضافه کند که این به معنای این است که جهان در مسیر رسیدن به دومین هدف توسعه پایدار (SDG۲) که درواقع پایان دادن به تمام اشکال گرسنگی و سوء تغذیه تا سال ۲۰۳۰ است، قرار ندارد، چرا که به گفته سازمان فائو، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی تعداد بسیار زیادی از مردم در سراسر دنیا مجبور شده اند که کمیت و کیفیت مواد غذایی مصرفی خود را کاهش دهند.

کد خبر: ۳۲٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha