۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای سهامداران مستقیم و غیرمستقیم
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد

امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای سهامداران مستقیم و غیرمستقیم

معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: به‌طور کلی ۶۰ درصد سهام عدالت سهامداران مستقیم و غیر مستقیم بعد از عید غدیرخم قابل معامله است و افراد می‌توانند از مزایای فروش این سهام بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار  «محمدرضا معتمد» افزود: افرادی که سهامداری به روش مستقیم را انتخاب کرده بودند شورایعالی بورس دهم خرداد ماه سال جاری اجازه داد ۳۰ درصد سهام خود را بفروشند.

وی اظهارداشت: افرادی که روش مستقیم سهامداری را انتخاب کرده اند بعد از روز عید غدیرخم یعنی ۱۹ مرداد ماه سال جاری ۳۰ درصد دیگر سهام آنان برای فروش آزاد می شود بنابراین در مجموع ۶۰ درصد برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند سهام آزاد شده و به همان میزان هم برای افرادی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند و در شرکت های سرمایه گذاری استانی باقی مانده اند بعد از پذیرش فرصت این را داشته باشند که سهام خود را مورد معامله قرار دهند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: هر دو گروه مستقیم و غیر مستقیم بعد از عید غدیر خم ۶۰ درصد سهام عدالت شان قابل معامله است و می تواننداز مزایایی فروش این سهام بهره مند شوند.

وی افزود: بنده به عنوان یک کارشناس به سهامداران سهام عدالت توصیه به فروش سهام خود نمی کنم چون سهام عدالت یک دارایی بسیار ارزنده ای است و انشاء الله از منافع آتی این سهام استفاده کنند.

معتمد بیان داشت: بطورکلی هر دو گروه می توانند ۶۰ درصد سهم خود را چه تعداد و چه ارزش بفروشند.

وی در ادامه از سهامداران خواست اگر به سامانه های کارگزاران دسترسی دارند حتماً از طریق این سامانه ها برای فروش سهام خود اقدام کنند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور یادآورشد: این اختیار به سهامداران داده شده برای فروش سهام خود از طریق سیستم بانکی هم وارد شوند بنابراین ممکن است تجمیع و ارسال درخواست های فروش سهم از درگاه بانک ها به درگاه کارگزاری ها قدری زمان بر باشد، اگر از طریق درگاه های کارگزاری اقدام کنند این زمان کوتاه خواهد شد.
 

کد خبر: ۳۲٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدالرئوف IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      فروش 60درصد