۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
رکورد همکاری مشترکان استان سمنان با ۵۵ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق
مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان:

رکورد همکاری مشترکان استان سمنان با ۵۵ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق

سمنان- مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان گفت: مشترکان استان با ۵۵ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق رکورد کاهش اوج بار مصرف را در روز گذشته شکستند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد موسوی زاده بعدازظهر سه‌شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با معاون وزیر نیرو و مسئولان شرکت توانیر با موضوع مدیریت پیک‌بار ضمن بیان اینکه مشترکان استان سمنان با ۵۵ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق رکورد کاهش اوج بار مصرف را در روز گذشته شکستند، اظهار داشت: ششم مردادماه ۲.۵ درصد کاهش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ایجاد شد.

وی بابیان اینکه بخش عمده‌ای از این میزان مدیریت مصرف برق از سوی واحدهای تولیدی استان انجام‌شده است، افزود: ۶۰ درصد از این مشارکت و همکاری مربوط به واحدهای صنعتی و ۲۰ درصد توسط مشترکان بخش کشاورزی انجام شد.

بازرسی از ۵۳۳ دستگاه اجرایی استان سمنان
مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان با اشاره به اینکه ۵۳۳ دستگاه اجرایی توسط ضابطان مدیریت مصرف این شرکت مورد بازرسی قرار گرفتند، تصریح کرد: کنترل خاموش بودن سامانه‌های سرمایشی پس از ساعت کاری و کاهش مصرف مهم‌ترین رویکرد این بازرسان بود.

موسوی زاده بابیان اینکه تغییر ساعات کاری ادارات استان سمنان از سوی استانداری و صدور ۲۰ مورد اخطار برای ادارات پرمصرف برق مهم‌ترین اقدامات این شرکت برای مدیریت مصرف برق بود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی به‌منظور جلب مشارکت داوطلبانه مشترکان صنعتی با حدود ۱۰ مگاوات همکاری و اجرای نخستین رزمایش قطع و وصل برق ۱۳۰ اشتراک چاه آب کشاورزی از راه دور از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح‌ها همچنان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: تمامی مشترکان برق اعم از صنعتی، کشاورزی، اداری، خانگی و غیره در راستای مدیریت و مصرف بهینه انرژی مسئول هستند و باید در این برهه نسبت به کاهش استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از اجرای پویش «به‌وقت روشنایی» خبر داد و گفت: تمامی مشترکان می‌توانند با خاموشی ۱۵ دقیقه‌ای وسایل سرمایشی خود از ساعت ۱۳ الی ۱۷ به این پویش بپیوندند.

کد خبر: ۳۲٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha