۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
 ۵۲ واحد تولید شمش روی با ظرفیت ۳ میلیون تن در زنجان فعالیت می کنند
رئیس سازمان صمت زنجان:

۵۲ واحد تولید شمش روی با ظرفیت ۳ میلیون تن در زنجان فعالیت می کنند

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه ۵۲ واحد تولید شمش روی با ظرفیت حدود سه میلیون تن در استان زنجان فعالیت می کنند،گفت: واحدهای شمش در مجموع با ۵۰ درصد ظرفیت، فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  بازار، ناصر فغفوری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان، از فعالیت ۱۱ واحد تولید کنسانتره سرب و روی با ظرفیت دو میلیون و ۶۸۰ هزار تن در استان زنجان خبر داد و گفت: هم اکنون واحدهای تولید کنسانتره سرب و روی با حدود ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند. 

وی با بیان اینکه ۵۲ واحد تولید شمش روی با ظرفیت حدود سه میلیون تن در استان فعالیت می کنند، اظهار کرد: واحدهای شمش در مجموع با ۵۰ درصد ظرفیت فعال هستند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان، گفت: سه مرحله در فرآیند تولید کارخانه‌ها در نظر گرفته شده و این مراحل شامل تامین مواد اولیه، نحوه تولید و فروش شمش روی  است. 

فغفوری با بیان اینکه قیمت اقلام صادراتی در استان هزار و ۴۳۱ دلار به ازای هر تن می‌باشد که این میزان در سطح کشور ۳۰۸ دلار به ازای هر تن می‌باشد، ابراز داشت: حجم صادرات در سال گذشته با مبدا تولید از استان  ۶۰۰ میلیون دلار به میزان بیش از ۵۰۰ هزار تن می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، تصریح کرد: هم اکنون ۸۳ درصد از صادرات استان زنجان توسط بخش صنعت انجام می شود و  ۷۶ درصد شمش روی، کابل برق، ترانسفورماتور، مفتول آهنی و پروفیل، خرما و کشمش، لبنیات، شمش سرب و غیره جزء عمده اقلام صادراتی استان هستند.

فغفوری گفت: ۶۶ درصد از اقلام صادراتی زنجان به ترکیه و ۱۳ درصد به عراق صادر می‌شود.

کد خبر: ۳۲٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha