۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
نسل پنجم اینترنت همراه رونمایی شد
توسط یکی از اپراتورهای همراه کشور؛

نسل پنجم اینترنت همراه رونمایی شد

دومین سایت نسل پنجم اینترنت همراه در ساختمان ایرانسل رونمایی شد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، بیژن عباسی آرند، مدیر عامل شرکت ایرانسل، در مراسم رونمایی از نسل پنجم اینترنت همراه، گفت: امروز دومین سایت نسل پنجم اینترنت همراه را در ساختمان ایرانسل رونمایی کردیم و اولین سایت ۵G هم در مجموعه وزارت ارتباطات با همکاری ایرانسل، رونمایی شد.

مدیرعامل ایرانسل اظهار داشت: در چند سال اخیر برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای دستیابی به فناوری‌های جدید انجام دادیم و امروز که در حال تست نسل ۵ اینترنت در ساختمان ایرانسل هستیم، نتیجه برنامه‌ریزی در سال‌های اخیر است.

عباسی افزود: ۳ ویژگی اصلی در تعریف فناوری نسل ۵ ذکر شده است؛ اول بحث پهنای زیاد است که سرعت بالایی را به کاربران می‌دهد. ویژگی دوم قابلیت ارتباط انبوه است که زمینه را برای توسعه شهر هوشمند فراهم می‌کند. سومین ویژگی، پایداری بالا و تاخیر بسیار کم است که امکانات زیادی ایجاد می‌کند. با ۵G می‌توان خدمات بهتری به افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه داد.

مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد: صرفا به دنبال آوردن فناوری جدید به کشور نیستیم بلکه می‌خواهیم با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، فناوری‌های جدید را بومی کنیم. یکی از شرکت‌های دانش بنیان، بومی‌سازی مودم‌های نسل ۵ را آغاز کرده است. اینترنت نسل ۵ از جمله فناوری‌هایی است که باعث رشد اینترنت اشیا می‌شود و باید بومی شود.

عباسی ادامه داد: برخی می‌پرسند که چه نیازی به ۵G در کشور است؟ زمانی که ۴G مطرح شد هم همین پرسش‌ها به وجود آمد، اما الان می‌بینیم که حتی در روستاها هم دیگر کسی نسل ۳ را قبول ندارد و می‌گویند باید اینترنت نسل ۴ باشد و نسل ۵ هم به زودی همین حالت را پیدا می‌کند.

مدیرعامل ایرانسل در پایان گفت: قطعا هر فناوری که به کشور می‌آید نیاز به پیوست‌های فرهنگی و امنیتی دارد و نهادهای مسئول باید این پیوست‌ها را فراهم کنند.

کد خبر: ۳۲٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha