۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای مالکان غیر مستقیم
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد

فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای مالکان غیر مستقیم

معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند از ۱۹ مرداد سال جاری می‌توانند تا ۶۰ درصد از تعداد سهام خود را به فروش برسانند و در مرحله بعد یعنی در دهه فجر این سهام آزاد سازی خواهد شد.

به گزارش بازار محمدرضا معتمد مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور افزود: افزایش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت امروز و فردا نزد اداره ثبت، ثبت خواهد شد و حداکثر تا ۱۴ مرداد سال ۹۹ صورت های مالی حسابرسی نشده آن ها منتشر می شود.

وی اظهارداشت: یک روز پس از عید غدیر خم یعنی ۱۹ مرداد سال جاری امکان معاملاتی شدن سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی وجود خواهد داشت.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: با توجه به اینکه در مرحله قبل افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اجازه فروش ۳۰ درصد سهام به آنان داده شده بود اما از ۱۹ مرداد به مناسبت عیدغدیر خم افرادی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند تا ۶۰ درصد از تعداد سهام خود را به فروش برسانند و مرحله بعد یعنی در دهه فجر این سهام آزاد سازی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: آئین نامه آزاد سازی سهام عدالت در قالب ۲۲ ماده چهارم مرداد ماه سال جاری از سوی شورایعالی بورس مصوب شد.

معتمد اظهارداشت: در این آئین نامه ساز و کار و نحوه آزاد سازی، افزایش سرمایه، پذیرش شرکت ها در بورس و همینطور چگونگی معاملاتی شدن و همچنین در هر مرحله چند درصد سهام آزاد سازی خواهد شد، پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: آئین نامه مربوطه در سامانه سازمان بورس انتشار پیدا کرده است.

کد خبر: ۳۲٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • NL ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      اقای مسئول تو همون 30 درصد اول ماندی گچه برسه بقیه 30درصد اول بانکها خوردند بقیه اش هم توبخور باشرکاء