۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
بورس املاک بدون نظارت، اثرات منفی بر بازار مسکن دارد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

بورس املاک بدون نظارت، اثرات منفی بر بازار مسکن دارد

پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تأثیرگذاری مثبت بورس املاک تنها در صورت نظارت دقیق و کنترل جدی دولت و سازمان بورس محقق خواهد شد، اما اگر در این بخش کنترلی صورت نگیرد، قطعا بورس املاک اثرات منفی بر بازار مسکن خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی دولت برای راه اندازی بورس املاک و مستغلات، گفت: در شرایط کنونی مهم ترین مولفه برای تولید گسترده مسکن و تعدیل نظام عرضه و تقاضا در بازار مربوطه، جذب نقدینگی و سرمایه برای اجرای پروژه های کلان است.

دولت و سازمان بورس نظارت دقیقی برای عملکرد بورس املاک داشته باشد
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه اندازی بورس املاک و مستغلات می تواند اقدام مثبتی برای جمع آوری نقدینگی در سطح جامعه باشد، به شرط آنکه دولت و سازمان بورس نظارت دقیقی برای عملکرد بورس املاک داشته باشند.

وی گفت: در شرایط کنونی انبوه سازان بزرگی در کشور وجود دارند که علاقه مند به تولید انبوه و گسترده مسکن هستند اما با مشکلات نقدینگی مواجه هستند، از این رو راه اندازی بورس املاک می تواند در تأمین این اعتبارات کمک شایانی کند.

سیاست گذاری درست در حوزه تولید مسکن تأثیر گسترده ای در اقتصاد و اشتغال زایی دارد
پاک فطرت ادامه داد: سیاست گذاری درست در حوزه تولید مسکن تأثیر گسترده ای در اقتصاد کشور و اشتغال زایی دارد، به طوری که بر اساس آمارها با ساخت هر آپارتمان حدود ۲۲۰ شغل فعال خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: همان طور که تأکید کردم، تأثیرگذاری مثبت بورس املاک تنها در صورت نظارت دقیق و کنترل جدی دولت و سازمان بورس محقق خواهد شد، اما اگر در این بخش کنترلی صورت نگیرد، قطعا بورس املاک اثرات منفی بر بازار مسکن خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که راه اندازی بورس املاک موجب افزایش قیمت و گرانی مسکن در کشور نشود.

کد خبر: ۳۲٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      اقای پاک فطرت مابه شما رای دادیم شما قول ووعده دادید که مشکل قیمت افسارگسیخته مسکن راحل خواهید نمود مردم منتظر اقدامات مجلس برای زیزش قیمت کذایی مسکن هستند واقعا مردم از اشفتگی وگرانی مسکن که توسط دلالها ومحتکران مسکن بوجود امده در رنج وعذاب هستند لطفا به جای مصاحبه ها به تصویب قوانین موثر برای ارزانی وریزش قیمت افسارگسیخته مسکن بپردازید