۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران از ۲۰ مرداد اجرایی می‌شود
مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل:

متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران از ۲۰ مرداد اجرایی می‌شود

اردبیل - مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران با اعمال ضریب سابقه اشتغال از ۲۰ مردادماه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید بشرخواه عصر یکشنبه در نشست مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر و متمرکز اداری محض است که با ابلاغ دستورالعمل‌های کشوری ابتکار عمل و تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای را از ما گرفته‌اند تا در قالب یک سیستم محدود و ساختار مشخص شده بتوانیم ارائه خدمات کنیم.

وی به ارائه خدمات متنوع و نوین در تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: طرح پرونده الکترونیک برای بیمه‌شدگان و مستمری بگیران در دستور کار قرار گرفته و ما سعی داریم تا سرعت خدمات‌رسانی را در حوزه‌های مختلف به ویژه بخشودگی جرایم بدون حضور کارفرمایان و ارسال سوابق بیمه شدگان انجام دهیم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: امسال طرح حذف اعتبار دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی در حال انجام است که این کار بار مراجعات به تامین اجتماعی و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی را زمینه‌ساز شده است.

افزایش مستمری‌بگیران با تامین ۵ میلیارد تومان اعتبار
بشرخواه از متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران برمبنای سابقه کار و اشتغال خبر داد و بیان کرد: از ۲۰ مرداد ماه پرداختی‌های ما براساس این طرح خواهد بود که دستورالعمل آن در هفته جاری ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران تا ۷۰۰ نفر بیش از پنج میلیارد تومان منابع تامین شده تا این کار را از ابتدای امسال انجام دهیم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: درآمد این سازمان کفاف هزینه‌های آن را نمی‌کند و صندوق تامین اجتماعی صندوق عادی نبوده بلکه مرتبط با امنیت اجتماعی است که شایسته است توانمندسازی آن مورد نظر باشد.

بشرخواه به ارائه سه طرح سرمایه‌گذاری شستا با ضریب اشتغال مناسب اشاره و تصریح کرد: شرکت شستا و سایر شرکت‌های زیرمجموعه با حضور در استان اردبیل می‌توانند به توانمندی اقتصادی و اشتغال کمک کنند.

وی اظهار کرد: اکثر خدمات سازمان با برون‌سپاری به شکل غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود و سعی‌مان بر این است تا با توافق و تفاهم با مجموعه‌های طرف قرارداد فرصت پرداخت بدهی را به آنها ارائه کنیم تا در این بین چالشی برای آنها به وجود نیاید.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل در پایان گفت: اکثر شهرداری‌های استان بدهکار سازمان هستند که ما با توجه به شرایط اقتصادی و درآمدی سعی داریم تا با تعامل در این حوزه رفتار کرده اما شهرداری‌ها نیز با توجه به وضعیت هزینه‌ای و درآمدی سازمان بهتر است در اسرع وقت بدهی خود را پرداخت و یا آن را تقسیط کنند.

کد خبر: ۳۲٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha