۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
بررسی وضعیت بنیادی و تکنیکال شگل؛ صعود از ورای نوسانی میان مدت
تحلیل نمادهای بورسی؛

بررسی وضعیت بنیادی و تکنیکال شگل؛ صعود از ورای نوسانی میان مدت

بررسی وضعیت شگل نشان می دهد این نماد می تواند در آینده پرتقاضا شود.

گروه بورس؛ بازار: شرکت گلتاش (سهامی عام) درمردادماه 1361 به نام شرکت آرایشی و بهداشتی گلتاش به ثبت رسید.موضوع فعالیت شرکت عبارت است از تهیه و تولید انواع مواد و محصولات شوینده و پاک کننده بهداشتی و آرایشی و موادصنعتی مرتبط. سهامداران عمده این شرکت،شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر78درصد،شرکت سرمایه گذاری سپه4درصدو شرکت سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس درصد هستند.

اخیرا شرکت مجوز افزایش نرخ ۲۵٪ برای صابون، خمیر دندان و شامپو و ۲۰٪ برای مایع دستشویی گرفته است.شرکت برای فروش محصولات خود از برند پاکسان استفاده می کند و برای چنین استفاده ای حق لیسانس پرداخت می کند ( پس این پرداختی برای شگل هزینه و برای پاکسان درآمد است).در صورت تغییرات با اهمیت این تحلیل به روز خواهد شد.سود شرکت از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ براساس تعداد ۱ میلیارد سهم همگن شده است.

بررسی روند تاریخی پی بر ای شرکت نشان می دهد که بازار برای شرکت عموما پی بر ای ۵ تا ۷ را ملاک قرار می دهد. روند پی بر ای به اینگونه بوده که در سال ۱۳۹۲ به یک سقف رسیده و سپس به دلیل رکود محض اقتصاد کاهشی شده است و مجدد از سال ۱۳۹۶ با افزایش سطح قیمت محصولات و انتظارات از افزایش سود آوری این شاخص رشد کرده است. قابل ذکر است که از اواسط سال ۱۳۹۸ رشد قابل توجه حجم معاملات به واسطه ورود پول به بازار سرمایه پی بر ای جهش قابل توجهی داشته است، بنابراین بهبود جایگاه بازار سرمایه در کنار سایر فاکتورها ( کاهش سود بانکی) از دلایل مهم رشد پی بر ای شرکت از سال ۱۳۹۸ بوده است.منظور از سال ۱۳۹۹ در شکل پایین، از ابتدای سال تا به آخرین روز معاملاتی زمان تحلیل است.

در سال ۱۳۸۹ تعداد سهام شرکت ۴۵ میلیون برگ بوده است و آخرین سرمایه شرکت براساس ۱ میلیارد برگ سهم است. در شکل بالا به خوبی مشاهده می گردد که چگونه افزایش قابل توجه در حجم معاملات صورت گرفته است (بهبود جایگاه بازار سرمایه) که همین موضوع از جمله عوامل مهم اثر گذار بر افزایش تقاضای خرید سهام و رشد پی بر ای شرکت شده است.

از دیدگاه تجربی می توان عنوان کرد حد ۱۱ الی ۱۳ واحد p بر e منطقی است که از دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) کاهش سود سپرده بانکی
۲) انتظارات رشد سودآوری شرکت به واسطه چشم انداز تورمی
۳) افزایش سطح ریسک پذیری مردم به واسطه شناخت بیشتر با بازار سرمایه به نسبت سالیان قبلمنظور از سال ۱۳۹۹ در شکل بالا، از ابتدای سال تا به آخرین روز معاملاتی زمان تحلیل است.

تحلیل تکنیکال

شگل در تایم فریم روزانه یک دوره میان مدت در نوسان بوده و آماده صعود به اهداف بالایی است، تمام اندیکاتورها به کف خود رسیده اند در تایم فریم هفتگی نیز این نماد به صورت شکل روبرو اهداف بالایی دارد.

در تایم فریم روزانه اهداف ۵۶۰۰ و ۷۴۰۰ تومان را در سر می پرواند.

تحلیل بنیادی توسط: استاد حمید کوشکی 

تحلیل تکنیکال: وحید بلالی

کد خبر: ۳۲٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد علی بخشی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      0 0
      ضمن تشکر.اخبار تفسیری بورس هم دربخش جداگانه