۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کانون کامیونداران هم به واردات کِشَنده‌ها واکنش نشان داد
ارسال نامه اعتراضی به معاون اول رئیس جمهور

کانون کامیونداران هم به واردات کِشَنده‌ها واکنش نشان داد

کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران نیز به موضوع واردات کامیون در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری واکنش نشان داد و خواستار جلوگیری از واردات به بهانه نوسازی بدون دستورالعمل اجرایی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار بازار، در پی انتشار ویدئوی واردات کشنده‌های سنگین و همچنین نامه مدیرکل مدیر نوسازی، توسعه و برنامه‌ریزی ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر غیرقانونی بودن واردات کشنده و صادر نکردن مجوز از سوی این دفتر برای واردات، کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور نیز در همین خصوص به معاون اول رئیس جمهوری نامه نوشت و خواستار جلوگیری از ورود این کشنده‌ها به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای شده‌اند.

در نامه کانون کامیونداران به اسحاق جهانگیری آمده است: بخش حمل و نقل جاده‌ای و مالکین ناوگان فعال در این بخش که سال‌هاست چوب ندانم‌کاری و سودجویی عده معدودی در دولت و برخی شرکت‌های مرتبط را خورده‌اند منتظر اقدام صادقانه، شجاعانه و به موقع جنابعالی هستند.

در بخش دیگر این نامه که به سابقه طرح‌های شکست خورده در واردات کامیون در سال‌های ۸۴ و ۹۴ اشاره شده، آمده است: در تصمیم اخیر دولت برای نوسازی ناوگان فرسوده با جایگزینی کامیون‌های با عمر حداکثر سه سال نیز هنوز دستورالعمل اجرایی آماده نشده و هماهنگی‌های لازم صورت نپذیرفته، تعداد زیادی ناوگان توسط افراد حقیقی یا حقوقی ناشناس و البته معلوم‌الحال وارد کشور شده و ردپای آن تا گمرک غرب تهران هم دیده شده است.

کانون کامیونداران در نامه خود دغدغه اصلی فعالان این عرصه را نوسازی ناوگان فرسوده دانسته است، اما همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که افزایش تعداد کامیون‌های ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، تاثیر مستقیم در معیشت فعالان این حوزه دارد و باعث ضعیف شدن این قشر از لحاظ اقتصادی می‌شود.

متن کامل نامه کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

کد خبر: ۳٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha