۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کاهش ۳۰ درصدی صادرات از گمرک اینچه برون/ ۴۴ هزار تن کالا صادر شد
مدیرکل گمرکات استان گلستان خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی صادرات از گمرک اینچه برون/ ۴۴ هزار تن کالا صادر شد

اینچه برون- حسینی، مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: در چهار ماهه نخست سال حدود ۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۳۰ درصد کاهش داشت.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با بازار اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال حدود ۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد از نظر ارزشی و ۵۰ درصد از نظر ریالی کاهش داشت.

وی با بیان اینکه قیاس میزان صادرات و واردات با مدت مشابه سال قبل خیلی معنادار نیست، توضیح داد: در سال گذشته به دلیل سیل به مدت دو ماه ارتباط ریلی و زمینی مرز اینچه برون با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه برقرار نبود و امسال هم در سه ماه نخست به دلیل شیوع کرونا صادرات و واردات از این مرز متوقف شد.

وی با یادآوری اینکه مراودات تجاری از طریق ریل مرز اینچه برون از سوم تیرماه پس از چهار ماه توقف از سر گرفته شده است، ادامه داد: در تیرماه یک میلیون و ۵۸۷ هزار و ۳۳۰ کیلوگرم کالا به ارزش شش میلیون و ۵۲۶ هزار و ۱۴۱ دلار از مرز اینچه برون وارد گلستان شد.

مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به اینکه جو دامی،  پارچه متقال، پارچه لی و روغن پایه مهم‌ترین اقلام وارداتی تاکنون بوده‌اند، تصریح کرد: در تیرماه ۳۱۱ واگن از طریق گمرک اینچه برون وارد شد که شش واگن پر و مابقی خالی بودند.

وی بیان کرد: همچنین در ماه گذشته ۳۴۴ واگن پر و ۴۹ واگن خالی از طریق خط ریلی اینچه برون خارج شدند و سیمان، کاشی، رنگ، پروفیل، سیم مفتول، پودر رختشویی و ورق آهنی مهم‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بود.

به گفته حسینی در چهار ماه گذشته به دلیل تدابیر سختگیرانه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی طرف ترکمنستانی ترانزیت کالا، جابه‌جایی مسافر و صادرات چمدانی از گمرک اینچه برون انجام نشده است.

کد خبر: ۳۱٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha