۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
آخرین وضعیت اجرایی آزادراه تبریز- سهند بررسی شد
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

آخرین وضعیت اجرایی آزادراه تبریز- سهند بررسی شد

تبریز- آخرین وضعیت پروژه آزادراه تبریز- سهند امروز در جلسه‌ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر راه و شهرسازی در محل استانداری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با تاکید بر اینکه این پروژه باید تا هفته دولت آماده بهره‌برداری شود، گفت: بر اساس صورت جلسه‌ای که امروز به امضا رسید، باقی‌مانده سهم دولت تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد و سرمایه‌گذار و پیمانکار نیز کارهای باقی‌مانده را در موعد مقرر تکمیل خواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم توجه به طرح جامع تهیه شده برای حریم آزادراه تبریز-سهند تأکید کرد و گفت: بر اساس این طرح، پهنه‌های مختلفی از جمله پهنه فناوری، بیوتکنولوژی و گردشگری در مسیر طراحی شده و کسی خارج از این طرح نباید ساخت­وسازی در اطراف جاده انجام دهد که این موضوع شامل زمین‌های دولتی و خصوصی نیز می‌شود.

 استاندار آذربایجان شرقی همچنین ابراز امیدواری کرد با طراحی مسیر سلامتی و ورزش در کنار آزادراه، شاهد آزادراهی  نمونه، زیبا و امن باشیم.

وزارت راه تمامی تعهدات خود را تا پایان هفته انجام می دهد
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور نیز در این جلسه با اشاره به مراحل پایانی پروژه آزادراه تبریز- سهند، گفت: وزارت راه تمامی تعهدات خود را تا پایان هفته انجام خواهد داد.

حبیب‌الله طاهرخانی درخصوص حفاظت از زمین‌های اطراف آزادراه نیز گفت: پهنه‌های طراحی شده در سه  حوزه شرکت عمران شهر جدید سهند، فرمانداری اسکو و شهرداری تبریز قرار دارد و وزارت راه و شهرسازی آماده است اقدامات لازم را برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز انجام دهد.

در این جلسه که رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر هم در آن حضور داشتند، روند اجرای پروژه راه‌آهن بستان‌آباد تا تبریز نیز بررسی شد.

به گزارش بازار، آزادراه تبریز- سهند یکی از پروژه‌های مهم و ملی آذربایجان شرقی است که اجرای آن در سال ۱۳۸۷ و با هدف کنترل و کاهش ترافیک اتوبان تبریز- آذرشهر به تصویب رسید و در سفر استانی رئیس جمهور وقت به آذربایجان شرقی اعتبارات ویژه ای به این طرح اختصاص یافت.

عملیات اجرایی این پروژه ملی از اوایل سال ۹۰ دوباره با اهتمام استاندار وقت آغاز شد و احداث قسمتی از آن به اداره کل مسکن و شهرسازی و قسمتی دیگر به شرکت عمران سهند و پیمانکار آن واگذار شد ولی خبری از افتتاح این بزرگراه نشد تا انتظار مردم تبریز و سهند برای افتتاح این پروژه ۱۲ ساله شود.

این آزاد راه با ۲۲ کیلومتر در دو قطعه و به صورت چهار بانده در حال اجراست که ساخت قطعه اول آن به طول هفت کیلومتر از سمت شهر جدید سهند از سال ۸۹ و قطعه دوم آن با ۱۵ کیلومتر طول از سمت تبریز در سال ۹۰ آغاز شده است.

کد خبر: ۳۱٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha