۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
اقتصاد دانش‌بنیان راه‌حل رفع مشکل اشتغال جوانان یزدی
استاندار یزد مطرح کرد:

اقتصاد دانش‌بنیان راه‌حل رفع مشکل اشتغال جوانان یزدی

یزد- استاندار یزد راه‌حل رفع مشکل بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان استان را اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان دانست و بر ضرورت همراهی مسئولان استان با جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در نشست مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان یزد که در استانداری برگزار شد، فرصت‌های شغلی موجود در استان را رافع مشکل بیکاری استان ندانست و گفت: عمده بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بانوان تشکیل می‌دهند و مشاغل موجود مناسبت این اقشار نیست.

استاندار یزد با تأکید بر لزوم تقویت مشارکت به عنوان کلید واژه فعالیت‌ها در تمامی حرکت‌های جمعی اظهار کرد: یکی از محورهایی که باید به صورت جدی به آن در کشور پرداخته شود مشارکت بوده و در صورت خلق این فضا بسیاری از دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مرتفع خواهد شد.

طالبی با اشاره به دغدغه‌مند بودن تشکل‌های جوانان برای ایجاد مشاغل پایدار در استان گفت: تشکل‌های جوانان می‌توانند برای رونق اشتغال به صورت عمل‌گرایانه اقدامات خود را سامان داده و ایجاد مشاغل مطابق با اولویت‌های استان را مطالبه و دنبال کنند.

وی همچنین با اشاره به اعتماد به قشر جوان و تأکید بر رویکرد استان برای انتقال مسئولیت‌ها از جمله برون سپاری وظایف دستگاه‌های دولتی به جوانان افزود: سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان می‌توانند با ارائه طرح‌های قدرتمند به این حوزه‌ها ورود پیدا کنند.

استاندار یزد بر لزوم همراهی مسئولان از جمله مدیران دستگاه‌های دولتی و فرمانداران با سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان گفت: در صورت همکاری نکردن مسئولان تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.

کد خبر: ۳۱٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha