۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
ظرفیت صادراتی خشکبار آذربایجان‌شرقی بسیار بالا است
رییس کمیسیون صادرات و واردات اتاق بازرگانی تبریز:

ظرفیت صادراتی خشکبار آذربایجان‌شرقی بسیار بالا است

تبریز - فعال اقتصادی و رییس کمیسیون صادرات و واردات اتاق بازرگانی تبریز گفت: ظرفیت‌های صادراتی خشکبار آذربایجان‌شرقی بسیار بالا است و از آن چندان بهره‌برداری نمی‌شود.

به گزارش بازار، یوسف حسینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، عراق، آذربایجان، کشورهای حوزه خلیج فارس و قفقاز و اروپا را از جمله مناطق بازارهای هدف خشکبار آذربایجان‌شرقی اعلام و اضافه کرد: با اقدامات علمی و اصولی می‌توان از سهم ۱.۵ میلیارد دلاری صادرات محصولات خشکباری ایران به خارج، سهم بیشتری را به استان خود اختصاص داد.

وی همفکری و هم افزایی فعالان حوزه خشکبار آذربایجان‌شرقی را مهمترین و بزرگ ترین اقدام مجموعه اتاق بازرگانی برای توسعه و رونق صادرات این محصولات بیان کرد.

حسینی بر لزوم استفاده از توانمندی‌ها و تخصص‌های تجاری و بازرگانی آذربایجان‌شرقی در حوزه صادرات تاکید کرد و افزود: بدون تردید صادرات روزافزون خشکبار به دلیل ارزش افزوده بالا و نیز وجود بازار مصرف مناسب در اروپا و آمریکا می‌تواند مسیر رشد و ترقی اقتصادی منطقه و حتی ایران را هموارتر کند.

وی اظهار داشت: به طور عمده فرآوری و صادرات خشکبار کشور توسط فعالان این بخش در آذربایجان شرقی تحقق می‌یابد و ما در صدد هستیم با همفکری و هم‌افزایی همه همکاران خود در حوزه خشکبار شرایط توسعه صادرات و ارز آوری این حوزه به کشور را بیش از پیش گسترش دهیم.

حسینی وظیفه اصلی تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعال در حوزه صادرات را انتقال موانع و مشکلات به مسئولان و ارائه راهکارهای عملیاتی برای حل آنها بیان و اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری نشست‌های مستمر امکان حل مسائل و مشکلات فعالان بخش خصوص در حوزه خشکبار مرتفع شود.

وی با یادآوری اینکه باید به صورت ریشه‌ای در حل مسائل حوزه‌های مختلف صادراتی کشور اقدام شود، افزود: شناسایی ظرفیت‌های استانی و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها از اهداف مهم و اصلی اتاق بازرگانی تبریز است.

کد خبر: ۳٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha