۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
طلب ۵ هزار میلیاردی دولت‌ به صندوق بیمه‌ بیکاری
عضو هیئت امنای کارگری تامین اجتماعی اعلام کرد

طلب ۵ هزار میلیاردی دولت‌ به صندوق بیمه‌ بیکاری

شوکت، عضو هیئت امنای کارگری تامین اجتماعی درباره بیمه بیکاری گفت: یکی از مشکلات به تأمین اعتبار مربوط می‌شود که دولت قول اعطای ۵هزارمیلیارد تومان داده بود که به دلیل عدم پرداخت، حقوق‌ها نصفه‌نیمه پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اکبر شوکت، عضو کارگری هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی درباره اینکه آیا آماری از تعداد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، دارید، گفت: از تعدادی که برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند، یک چهارم تا یک سوم انصراف دادند و سرکار برگشتند.

شوکت درباره مشکلات موجود بیمه بیکاری عنوان کرد: یکی از مشکلات به تأمین اعتبار مربوط می‌شود که دولت قول اعطای ۵ هزار میلیارد تومان داده بود و اگر به صورت واقعی اختصاص داده بود، آقای بابایی و همکارانشون در پرداخت حقوق دغدغه نداشتند که بخواهند آن را نصفه‌نیمه پرداخت کنند.

عضو کارگری هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی افزود: در حال حاضر شاهد پرداخت حقوق‌های ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای خانواده‌های مختلف هستیم که در شرایط فعلی خانواده‌ها همین‌طوری دچار مشکلات روحی هستند و زمانی که پرداخت‌ها به این سبک باشد، به آنها فشار وارد می‌شود.

وی ادامه داد: دوستان منابع در اختیار ندارند که پول‌ها را این‌طور پرداخت می‌کنند و ما انتظار داشتیم دولت به آنچه می‌گوید، عمل کند. شما که می‌خواهید این مبلغ را به صندوق بیمه بیکاری پرداخت کنید، اما مردم را برای پرداخت نچزانید.

کاهش تعداد استفاده کنندگان از بیمه بیکاری
مسعود بابایی (مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون و کار) درباره اینکه آیا آماری از تعداد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، دارید، گفت: آخرین آمار ما ۸۶۴ هزار و ۳۲ نفر بوده است که از ۲۰ اسفند ۹۸ تا ساعت ۲۴ شب گذشته در سامانه ثبت نام کردند که از این میزان ۷۲۳ هزار و ۸۶۸ نفر - بر اساس بررسی‌های اولیه شامل انطباق کدملی متقاضی و کد بیمه کارگاهی است- مجاز شناخته شدند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار افزود: تاریخ بیکاری اکثر متقاضیان ما اسفندماه ۹۸ بود و خوشبختانه روند نزولی بود و حدود ۳۷۰ هزار نفری که در اسفندماه بیکار شدند و در فروردین به ۱۲۰ هزار نفر رسید، در اردیبهشت ماه با افت خوبی روبه‌رو شدیم و کسب‌وکارها شروع به فعالیت کردند.

وی افزود: کل متقاضیان در اردیبهشت ماه شغلشان را از دست دادند و متقاضی بیمه بیکاری شدند، ۱۵ هزار و ۱۷۴ نفر بودند، اما مبلغی که به آنها پرداخت شد مطابق با فلسفه قانون بیمه بیکاری و ماده ۷ نبود بلکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله به کرونا بود، پرداخت شد که البته ما نسبت به آن منتقد بودیم.

بابایی ادامه داد: وزیر کار به طور مجدد نامه‌ای را به رئیس جمهوری داد و دغدغه کارگران بیکار را مطرح کرد و البته شرایط اقتصادی بسیار سخت و به گونه‌ای است که نمی‌توانیم با این رقم معاش کنیم.

کد خبر: ۳۰٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha