۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
۱.۵ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در لرستان اجرایی می‌شود
استاندار لرستان:

۱.۵ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در لرستان اجرایی می‌شود

لرستان- استاندار لرستان گفت: یک هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی اظهار داشت: به دنبال سیل فروردین ماه ۹۸، حدود هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان لرستان در حال اجرا است.

وی افزود: خوشبختانه پروژههای مذکور از پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی برخوردارند گرچه در مواردی هم به دلایلی مثل صعب‌العبور بودن منطقه یا ضعیف بودن پیمانکار یا عدم استقبال پیمانکاران به دلیل تامین منابع اعتبار از محل اوراق و اسناد با زمان بازپرداخت چند ساله دچار مشکل هستند که تصمیماتی در خصوص تسریع در روند اجرای آن‌ها نیز اتخاذ شد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که هزار و ۳۰۰ پروژه مورد نظر تا پایان سال تکمیل شوند، افزود: برخی دیگر از پروژه‌ها به دلیل کامل نبودن اعتبار به صورت نیمه تمام باقی مانده که پیگیر اعتبار برای تکمیل آن‌ها هستیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: یکی دیگر از موارد مهم لایروبی رودخانه‌های استان است، این موضوع از چند نظر مهم است هم برای تاسیساتی که اطراف رودخانه‌ها قرار دارند مثل جاده‌ها، تاسیسات آب، برق، گاز و همچنین روستاهای مجاور رودخانه‌ها که مصوب شد امور آب استان و اداره کل راهداری با همکاری نقاطی که مشکل دارند را شناسایی و نسبت به مهندسی رودخانه و هدایت مسیر آن اقدام کنند.

وی در خصوص آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان گفت: استان لرستان در بین استان‌های کشور بیشترین جنگل‌های زاگرس را دارد، خوشبختانه به دلیل اقداماتی که در این زمینه انجام شده، میزان آتش‌سوزی‌ها نسبتا پایین است و لازم است در این زمینه هوشیار بوده و مراقبت‌ها را بیشتر کنیم و مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

خادمی تصریح کرد: تاکنون در سطح استان ۵۸۰ هکتار آتش سوزی داشته‌ایم که عمدتاً آتش سوزی‌ها در مراتع انجام شده و جنگل تقریباً سالم مانده است.

وی با اشاره به برگزاری مانور آمادگی در مقابل زلزله ۷-۶ ریشتری در شهر خرم‌آباد بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی این مانور انجام خواهد شد.

کد خبر: ۳۰٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha