۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
فردا آخرین روز ذخیره سهمیه بندی  ۹ ماهه بنزین ویژه کرونا
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی لرستان خبر داد

فردا آخرین روز ذخیره سهمیه بندی ۹ ماهه بنزین ویژه کرونا

لرستان- بهرامی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی لرستان گفت: سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت به دلیل شرایط کرونا، از شش ماه به ۹ ماه افزایش یافته بود و فردا آخرین روز این مدت زمان است.

پیمان بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: براساس بخشنامه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه بنزین هر راننده خودرو به صورت شش ماهه ذخیره می‌شد ولی الان با توجه به شرایط کرونا سقف ذخیره به ۹ماه افزایش یافته است.

وی افزود: اگر شخصی از کارت سوخت استفاده کند سهمیه ماه آینده برایش لحاظ می‌شود، طی ۹ ماه ۵۴۰ لیتر سهمیه سوخت به رانندگان تعلق می‌گیرد بنابراین اگر کسی پس از پایان ۹ ماه از این ۵۴۰ لیتر اضافه استفاده نکند دیگر سهمیه ماه آینده لحاظ نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی لرستان عنوان کرد: در واقع آنچه در کارت سوخت بوده محفوظ می‌ماند ولی سهمیه ماه آینده تعلق نمی‌گیرد، اما اگر تا ۹ماه از سهمیه استفاده نکند سهمیه سوخته و سهمیه ماه آینده نیز تعلق نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح مصرف سوخت که از آبان ماه سال ۹۸ تا پایان تیرماه ۹۹ بوده است اگر هیچ استفاده‌ای از مقدار سهمیه اختصاصی نکرده باشد مرداد ماه امسال سهمیه جدیدی به این مقدار اضافه نمی‌شود.

بهرامی تصریح کرد: سایت ثبت نام گازسوز کردن رایگان خودروها همچنان باز است و اولویت با کسانی بوده که زودتر در این طرح ثبت‌نام کنند، این طرح مربوط به خودروهای عمومی مسافری شهری و باری از جمله تاکسی‌های درون و برون شهری و وانت بارها است.

وی با بیان اینکه فعلا برای ثبت نام محدودیت زمانی اعلام نشده است، گفت: این طرح به صرفه است چون مصارف تاکسی و وانت بارها مقداری بالا است این طرح در  بهینه سازی مصرف سوخت، از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی موثر است.

کد خبر: ۳۰٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha