۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
بررسی وضعیت تکنیکال و بنیادی «های وب»؛ الگوی عالی در صعود
تحلیل نمادهای بورسی؛

بررسی وضعیت تکنیکال و بنیادی «های وب»؛ الگوی عالی در صعود

بر اساس بررسی صورت مالی و افزایش فروش نماد های وب می‌توان گفت که نماد های وب دارای بنیاد خوبی است.

'گروه بورس؛ بازار: شرکت داده گستر عصر نوین در سال ۱۳۸۲ به ثبت رسید، عمده فعالیت این شرکت ارائه خدمات  انتقال داده  (PAP)، سرویس دسترسی اینترنت پرسرعت (ADSL)، ارائه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری، انجام کلیه فعالیت‌های مخابراتی، ارائه خدمات انفورماتیک و هر گونه فعالیت در زمینه رایانه‌ای است. این شرکت سهام خود را برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ در بازار بورس عرضه کرد.

تحلیل بنیادی

تجارت فناوری اطلاعات به عنوان دومین تجارت پرسود جهان محسوب می‌شود و در ایران در سال‌های اخیر این تجارت در حال باز کردن جای خود در بین تجارت‌های سنتی است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تجارت، گسترش خدماتی و محصولاتی است که می‌تواند هر ساله تغییر کند. ایران از لحاظ این فناوری در رتبه ۶۷ در جهان قرار دارد و با توجه به حمایت دولت سرعت رشد این صنعت در  ایران نسبت به مابقی صنایع بیشتر است.

خدمات شرکت‌های ارائه دهنده محصولات اینترنتی به گونه‌ای است که هر روز میزان استفاده از آن بیشتر می‌شود به عنوان مثال بر اساس تحقیقات صورت گرفته میزان مصرف اینترنت در ایران با شیوع کرونا ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر با توجه به اهمیت این موضوع دولت و مجلس در حال حمایت از این صنعت در ایران هستند.

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت های وب سومین شرکت در حوزه خدمات اینترنتی اعلام شده است. از لحاظ محیطی می‌تواند با قطعیت گفت جا برای رشد این شرکت با توجه روند توسعه‌ای زیرساخت‌های فناوری و هوشمندسازی مدارس و غیره وجود دارد.

شرایط شرکت
انجام پروژه‌های مختلفی در دستور کار این شرکت وجود دارد که از جمله می‌توان به  خرید و تامین تجهیزات جهت اجرای پروژه ایجاد زیرساخت ابری پیام رسان‌های بومی که شامل خرید و تامین وحمل تجهیزات، راه اندازی و آزمایش و تحویل و سایر تعهدات مطابق مشخصات فنی و ضمایم مربوطه،   هوشمند سازی مدارس روستایی اشاره کرد. همچنین این شرکت بیشترین درآمد خود را از  ارائه خدمات پروانه TRUNK، ارائه خدمات عمده فروشی پروانه FWA، استفاده از امکانات توسط شرکت های دارنده پروانه، ارائه خدمات عمومی اجباری USO در مناطق روستایی، ارائه خدمات پروانه FCP، به دست آورده است علاوه بر ان  قراردادی ۱۲۰۰ میلیارد ریالی با شرکت ارتباطات رهکام ایران بابت فروش سامانه ثبت پلاک و تخلفات جاده‌ای امضا کرده که در ارزش سهام این شرکت تاثیر گذار است.
سود خالص این شرکت در سال ۹۶، بالغ بر ۲۳.۸۳۵.۷۱۲ میلیون ریال بوده که این رقم در سال ۹۷، به ۳۰.۳۶۲.۲۳۸ میلیون ریال رسیده است و با همین نسبت یعنی ۳۷.۸۸۶.۷۱۳ میلیون ریال در سال ۹۸ رسیده است. به بیان دیگر می‌توان انتظار داشت که در سال ۹۹ این رقم با توجه به افزایش یکباره مردم به حدود ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال برسد.
میزان فروش این شرکت در سال ۹۷، ۹۴.۰۰۲.۳۵۳ میلیون ریال بوده که این رقم در سال ۹۸ بهرشد تقریبا ۵۰درصد به ۱۳۵.۳۳۷.۰۲۳ میلیون ریال رسیده است. بررسی صورت مالی این شرکت نشان از شرایط خوب آن می‌دهد.
این شرکت با بازده سه ماه ۶۸.۲۴درصد در رتبه ۳۴ بورس  قرار دارد،   ارزش سهام این شرکت در طول  ماه اخیر دارای نوسانات مختلفی بود اما در طول ده روز اخیر ارزش سهام این شرکت روند صعودی داشته و از ۲۸.۰۰۰ریال در تاریخ ۱۷ تیرماه به ۳۴.۸۰۰ ریال در آخرین روز معاملاتی خود رسید.
شناوری این شرکت ۲۹/۳۶  درصد است که رقم قابل قبولی برای سرمایه‌گذاران است، نسبت ارزش بازار این نماد ۱۷.۸۲ برابر ارزش دفتر است. در کنار این موضوع نسبت قیمت به درآمد این شرکت ۷۸/۲۱۸ می‌باشد که می‌توان از آن به عنوان یک نقطه ضعف یاد کرد.به طور کلی نماد های وب از لحاظ بنیادی دارای بنیاد خوبی است و از این جهت به می‌توان به تمام گروه‌ها پیشنهاد کرد.
تحلیل تکنیکال
 

های وب در تایم فریم روزانه یک الگوی خوب برای صعود ساخته و در یک کانال پیشرونده خوب در حال حرکت است، در معاملات امروز و دیروز نسبت به این کانال واکنش نشان داده و اگر بتواند این کانال را با قدرت بشکند وارد کانال صعودی جدید خواهد شد.

پول هوشمند هنوز وارد ناحیه جذاب نشده و منتظر ورود پول های بیشتر است، استوک استیک نیز با برخوردن به ناحیه 100 برگشت کرده و واگرایی داده است، باید دید در روزهای آینده قدرت خریداران بیشتر است و یا فروشندگان و آیا «های وب» می تواند این ناحیه را بشکند و صعود پرقدرت خود را آغاز کند یا با برگشت به همین کانال صعود نسبی خود را ادامه خواهد داد.

های وب در تایم فریم چهار ساعته نیز توانسته ابرآینده خوبی بسازد و از مقاومت خط روند کانال عبور کند، اما نکته نگران کننده واگرایی استوک استیک در این ناحیه بوده و این نشان می دهد کانال جدید صعود های وب هنوز تثبیت نشده است.

های وب در تایم فریم هفتگی احتمال در ابتدای موج سوم قرار دارد، موج اول صعود این نماد یک الگوی پنج تایی ساخته و با یک اصلاح سه هفتگی وارد فاز صعودی شده است، در این ناحیه استوک استیک مشتاق است به ناحیه اشتیاق خرید وارد شود، حجم معاملات هنوز روند پرقدرت این هفته را تائید نکرده اما می توان امیدوار بود در روزهای آینده با اقبال سرمایه گذاران مواجه شود.
تحلیل بنیادی: توسط پژمان مرادی
تحلیل تکنیکال: توسط وحید بلالی
کد خبر: ۳۰٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha